Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, Велико Търново, пл. "Център" № 2, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)600 839
Факс: (062)600 839
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време от 9.00 до 17.30 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Етап на заявяване на АУ/П
ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
- Със заявление в Центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в Центъра за административно обслужване.
Необходими документи:
1. Заявление;
2. Документ/документи за заверка с апостил.
Дължима такса и срок за предоставяне:
до 8 работни часа / при обективни причини до 2 работни дни / – такса: 5 лв.
Дължимата такса се заплаща:
- С банкова карта чрез реален ПОС терминал в Центъра за административно обслужване (ЦАО)
- В брой на касата на Областна администрация Велико Търново
- По банков път на сметка:
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG26UNCR75273141156401
Уникредит Булбанк Велико Търново
1. Приемане на документите, иницииращи предоставянето на услугата, в т.ч. заявлението и приложените документи.
2. Проверка на Заявлението за задължителни реквизити.
3. Когато проверките са успешни се пристъпва към регистриране на заявлението и плащане на таксата.
Проверка за редовност на исканетоПРОВЕРКА ЗА РЕДОВНОСТ НА ИСКАНЕТО
След обстоятелствена проверка за съответствието на подписа върху представения документ/документи със спесимена на съответната общинска администрация, чрез модула в база данни със спесимени на кметовете и общински служители се издава удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации.
Създаване на резултат - издаване на APOSTILLE или отказ СЪЗДАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТ
Издаване на удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации.
или
Отказ от издаване и подаване на информация на e-mail: apostille@government.bg
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаПРЕДОСТАВЯНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА УСЛУГАТА
Удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации, с потвърждаване на получаването.
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5 лв.Съгласно Тарифа № 3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси – § 4
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път