Областна администрация заверява с Апостил документи, издадени от кметовете и общинските администрации.
Правно основание
Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове - чл. 3, ал. 1
Начини за заявяване:
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път:
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление по образец.
2. Оригинал на документа, който ще се заверява.
3. Документ за платена държавна такса.
Срок на действие на документа
Безсрочен
Заплащане на такса
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5 лв. на документ:
Съгласно § 4 от Тарифа № 3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси.
Заплащането става:
1. В брой, на място в Центъра за административно обслужване;
2. С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
3. По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
На следващ етап:
След обстоятелствена проверка за съответствието на подписа върху представения документ/документи със спесимена на съответната общинска администрация, чрез модула в база данни със спесимени на кметовете и общински служители се издава удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации.
Срок за предоставяне
до 8 работни часа /при обективни причини до 2 работни дни/
Изпълнение на услугата
Услугата се изпълнява, като върху представения на хартиен носител оригинален документ се поставя Удостоверението с Апостил и се заверява с подпис и печат от служител на Областна администрация - Враца.
Документа на хартиен носител се връща обратно на заявителя.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.