Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул."Дунавска" №6, п.к. 3700
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094)605720
Адрес на електронна поща: del_oa@vidin.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  09:00 до  17:30, Център за административно обслужване:
Работно време от 09.00ч. до 17.30ч. без прекъсване;
Електронен адрес за комуникация с потребителите: del_oa@vidin.government.bg; Телефон за комуникация с потребителите: 094/ 605 720 - телефонът е стационарен, платен на цената на един градски разговор според тарифния план на съответния потребител. 
Осигурен е достъп за хора с увреждания.
 
						
						Издаване на удостоверение APOSTILLE 
Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
 
I Заявяване на услугата
- По пощата на адрес: 3700 Видин, ул. Дунавска №6 чрез лицензиран пощенски оператор;
- „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Видин /партерен етаж/;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- На електронни пощи: del_oa@vidin.government.bg и ou_oa@vidin.government.bg;
- чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
- чрез Портал на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/2972; 
- устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://vidin.government.bg/administrativni-uslugi 
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/2972 
 Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
- Заявление до областен управител;
- Оригинал на документа, който ще се заверява;
- Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
 II Проверка за редовност на заявлението
Оправомощени служители от ОА Видин извършват проверка на предоставения документ, върху който следва да се постави Апостил. Чрез специализиран софтуер се извършва проверка на подписа на длъжностното лице от съответната общинска администрация заверило/подписало документа. 
След извършване на проверката се издава или отказва заверка с Апостил. При отказ от заверка, лицето се информира в оперативен порядък за причините.
III Създаване на резултат от услугата
Заверка с Апостил на документ, издаден от кмет/общинска администрация.
Ползва се Образец на Apostille, който е неразделна част от Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове. Това е хартиен самозалепващ се стикер, който се поставя върху съответен документ, подписва се и се подпечатва от оправомощени длъжностни лица.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- по пощата, на посочен от адресата адрес;
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката
 
 
 
 
						
					    	
																	
											
											Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5.00 лв. / 2.56 €За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5.00 лв.
5.00 лв. - Съгласно §4 от Заключителните разпоредби от Тарифа № 3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси.
Таксата за предоставяне на административната услуга с номер 2972 - Издаване на удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации е в размер на 5.00 (пет) лева; 2.56 €.
(1 EUR = 1.95583 BGN)
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път