Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Лечебни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, пл. "Света Неделя" № 5, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9301-311
Факс: (02)02
Адрес на електронна поща: akozareva@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 18:30, Работното време на работещите в Министерството е 8 часа дневно в работните дни на седмицата с обедна почивка 30 минути между 12 и 14 ч. Отработването на часовете може да се осъществи от 7,30 до 18,30 ч. с период на задължително присъствие от 10 до 16 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на европейска професионална карта на лица, придобили професионална квалификация по регулирана професия "медицинска сестра", "магистър-фармацевт", "рехабилитатор" или "кинезитерапевт" в друга държава- членка или придобили такава професионална квалификация в случаите, когато притежателят й има три години професионален опит по съответната професия на територията на държавата-членка, признала професионалната квалификация и които желаят да упражняват професията си на територията на Република България Заявителят подава заявление за издаване на европейска професионална карта по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS) който автоматично генерира досие на заявителя в ИСВП.
Какво е необходимо, за да ползвате услугата:Да имате придобита професионална квалификация по регулирана професия „медицинска сестра“, „магистър-фармацевт“, „рехабилитатор“ или „кинезитерапевт“ в друга държава-членка или да сте придобили такава професионална квалификация и да притежавате три години професионален опит по съответната професия на територията на държавата-членка, признала професионалната ви квалификация, и да желаете да упражнявате професията си на територията на Република България.
Подайте необходимите документи:В качеството си на приемаща държава-членка Република България е определила документите, които изисква от заявителя за издаване на ЕПК, в случаите когато същият желае установяване в Република България (т.е. признаване на професионалната квалификация, което не е ограничено във времето). Заявителят се информира сам за изискваните от Република България документи, публикувани онлайн в ИСВП и ги прикачва в своето онлайн заявление, като в допълнение прикачва и документ за платена държавна такса.
Държавите-членки имат право да изискват всички или част от документите, посочени в чл. 10 и Приложение II на Регламент за изпълнение 2015/983 на Комисията от 24.06.2015г. относно процедурата за издаване на ЕПК и прилагането на механизма за предупреждение съгласно Директива 2005/36/ЕО.
В качеството си на приемаща държава-членка Република България е публикувала изискванията си относно представянето на преводи на български език на издадени в чужбина документи. Заявителят сам се информира за изискванията относно превод на български език на документите, издадени в чужбина и ги прикачва, ако това е необходимо.
Вътрешен ход на процедурата:1. Заявителите генерират заявление за издаване на ЕПК по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS), който автоматично генерира досие на заявителя в ИСВП. Към заявлението прикачват документите, които се изискват от Република България в качеството й на приемаща държава-членка и в чиито правомощия е решението дали ще бъде издадена ЕПК на заявителя.
2. Онлайн заявлението постъпва в Министерството на здравеопазването посредством ИСВП.
3. Служител на дирекция „Лечебни дейности“ изпраща генерирания от ИСВП доклад за постъпилото заявление заедно с приложените документи за регистрация от служители на дирекция „Канцелария и административно обслужване“ в Единната информационна система за документооборота на Министерството на здравеопазването.
4. Образуваната преписка се представя за разглеждане на заседание на комисията по чл. 79 от Закона за признаване на професионални квалификации.
5. При непълноти в документите заявителят се уведомява посредством съобщения в ИСВП за решението на Комисията за признаване на професионални квалификации относно необходимостта да представи липсващите документи, както и дали е необходимо държавата-членка по произход да валидира прикачените от заявителя документи (включително и на допълнително прикачените). В този случай срокът за издаване на ЕПК спира да тече.
6. В случай че са представени всички необходими документи Комисията за признаване на професионални квалификации предлага на министъра на здравеопазването да издаде ЕПК, да откаже издаване на ЕПК или да предложи компенсационна мярка. Заявителят бива уведомен за решението на Комисията за признаване на професионални квалификации посредством съобщения в ИСВП.
Технически ЕПК се издава онлайн в ИСВП и заявителите могат да си изтеглят (ако желаят) от личното си онлайн досие в ИСВП.
Наредба за условията и реда за издаване на европейска професионална карта
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 260.00 лв. / 132.94 €Тарифа за таксите, които се събират по Закона за признаване на професионални квалификации, обн. ДВ бр. 57/2009 г.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път