Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Лечебни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, пл. "Света Неделя" № 5, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9301-311
Факс: (02)02
Адрес на електронна поща: akozareva@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 18:30, Работното време на работещите в Министерството е 8 часа дневно в работните дни на седмицата с обедна почивка 30 минути между 12 и 14 ч. Отработването на часовете може да се осъществи от 7,30 до 18,30 ч. с период на задължително присъствие от 10 до 16 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Обработка на заявления за европейска професионална карта в случаите на лица с придобита в Република България професионална квалификация по професиите „медицинска сестра“, „магистър-фармацевт“, „рехабилитатор“ или „кинезитерапевт“, които желаят да се установят в друга държава-членка или да предоставят услуги на временен или случаен принцип в друга държава-членка, която изисква предварителна проверка на професионалните квалификации МЗ удостоверява валидност и автентичност на документите на заявителите в ИСВП в случаите когато те желаят установяване или предоставяне на услуги на временен или случаен принцип с предварителна проверка на професионалните квалификации в друга държава-членка.
Административната услуга се осъществява изцяло по електронен път в Информационната система на вътрешния пазар. Поради тази причина не съществува образец на заявление за тази административна услуга, който би могъл да бъде публикуван на интернет страницата на Министерството на здравеопазването и в Административния регистър“.
Какво е необходимо, за да ползвате услугата:Описание:
- да сте гражданин на държава членка на Европейския съюз;
- да сте придобил професионална квалификация по професиите: „медицинска сестра“, „магистър-фармацевт“, „рехабилитатор“ или „кинезитерапевт“, придобита Република България и да желаете обработка на заявлението си за ЕПК, с цел да се установите на територията на приемаща държава-членка или да предоставяте услуги на временен или случаен принцип в тази държава-членка, когато тя изисква предварителна проверка на професионалните квалификации.
Подайте необходимите документи:Заявителят сам отбелязва в онлайн заявлението си за ЕПК целта на планираната професионална дейност в приемащата държава-членка, която цел може да бъде „Установяване“ или „Временно предоставяне на услуги“ в зависимост от това дали желае установяване (т.е. неограничено във времето признаване) или временно предоставяне на услуги в приемащата държава-членка. Когато целта е установяване, заявителят сам отбелязва в системата един от двата режима за признаване: „Автоматично“ или „Обща система за признаване“ (в зависимост от вида на признаване на професионалната му квалификация).
Всяка приемаща държава-членка е определила документите, които изисква от заявителите за издаване на ЕПК (и в случаите на установяване, и в случаите на временно предоставяне на услуги с предварителна проверка). Заявителите се информират сами за изискваните от приемащата държава-членка документи, които са публикувани онлайн в ИСВП от компетентния орган на приемащата държава-членка и ги прикачват в онлайн заявлението си. В допълнение е необходимо заявителят да прикачи към онлайн заявлението си и документ за платена държавна такса.
Държавите-членки имат право да изискват всички или част от документите, посочени в чл. 10 и Приложение II на Регламент за изпълнение 2015/983 на Комисията от 24.06.2015г. относно процедурата за издаване на ЕПК и прилагането на механизма за предупреждение съгласно Директива 2005/36/ЕО на Европейския парламент и на Съвета. Важно е се има предвид, че при изискване на някои от следните документи: удостоверение за съответствие (за професиите „медицинска сестра“ и „магистър-фармацевт“); удостоверение за придобити права (за професиите „медицинска сестра“ и „магистър-фармацевт“); доказателство за липса на наказания, свързани с правото да се упражнява професията; доказателство за законно установяване; доказателство за добър характер; информация за равно третиране на квалификация; удостоверение за промяна на наименованието на професионална квалификация е необходимо към онлайн заявлението за ЕПК да се прикачи актуално удостоверение от Министерството на здравеопазването (издадено в срок до три месеца преди генерирането на заявление за ЕПК) за придобита професионална квалификация в Република България с цел упражняване на регулирана медицинска професия на територията на други държави-членки.
Държавите-членки са публикували изискванията си относно представянето на преводи на чужд език на издадени в Република България документи и необходимостта от заверка на тези преводи. Заявителят следва сам да се информира за техните изисквания относно превод на документите и да прикачи, ако е необходимо, съответните заверени преводи.
Вътрешен ход на процедурата:1. Заявителите генерират заявление за обработка на ЕПК по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS), който автоматично генерира досие на заявителя в ИСВП и към заявлението прикачват копия на документите, които се изискват от приемащата държава-членка, в чиито правомощия е решението дали ще бъде издадена ЕПК на заявителя.
2. Онлайн заявлението постъпва в Министерството на здравеопазването посредством ИСВП.
3. Служител на дирекция „Лечебни дейности“ изпраща генерирания от ИСВП доклад за постъпилото заявление заедно с приложените документи за регистрация от служители на дирекция „Канцелария и административно обслужване“ в Единната информационна система за документооборота на Министерството на здравеопазването.
4. Ако се установи, че заявителят не е посочил правилния режим („Автоматично признаване“ или „Обща система“), той се уведомява посредством ИСВП за необходимостта да подаде отново заявлението съгласно приложимия режим.
5. Регистрираните заявления се обработват от служители на дирекция „Лечебни дейности“.
6. При непълноти в документите заявителят се уведомява посредством съобщения в ИСВП за необходимостта да представи в едномесечен срок липсващите документи. В този случай срокът за обработка на документите (който е 30 дни от датата на потвърждаване получаването на заявлението при пълнота на документите или 30 дни от момента на предоставяне на исканите допълнителни документи при непълнота на документите) спира да тече.
7. В случай че са представени всички необходими документи, приложените документи се обработват (валидират) и заявлението за ЕПК се прехвърля към приемащата държава-членка.
Процедурата не завършва с издаване на индивидуален административен акт от страна на Министерството на здравеопазването.
Наредба за условията и реда за издаване на европейска професионална карта
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 60.00 лв. / 30.68 €Тарифа за таксите, които се събират по Закона за признаване на професионални квалификации, обн. ДВ бр. 57/2009 г.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път