Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Лечебни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, пл. "Света Неделя" № 5, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9301-311
Факс: (02)02
Адрес на електронна поща: akozareva@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 18:30, Работното време на работещите в Министерството е 8 часа дневно в работните дни на седмицата с обедна почивка 30 минути между 12 и 14 ч. Отработването на часовете може да се осъществи от 7,30 до 18,30 ч. с период на задължително присъствие от 10 до 16 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на европейска професионална карта на лица, придобили професионална квалификация в Република България по регулирана професия "медицинска сестра", "магистър-фармацевт", "рехабилитатор" или "кинезитерапевт", които желаят да предоставят услуги на временен или случаен принцип в друга държава-членка без предварителна проверка на професионалната квалификацияВ случай, че притежател на професионална квалификация желае издаване на европейска професионална карта с цел предоставяне на услуги на временен или случаен принцип в друга държава-членка за, упражняването на която не се изисква проверка на професионалната квалификация в тази държава-членка, органът отговарят за заявленията издава европейска професионална карта в случаи на предоставяне на исканите документи от страна на заявителя и я изпраща до съответния компетентен орган в другата държава-членка.
Административната услуга се осъществява изцяло по електронен път в Информационната система на вътрешния пазар. Поради тази причина не съществува образец на заявление за тази административна услуга, който би могъл да бъде публикуван на интернет страницата на Министерството на здравеопазването и в Административния регистър“.
Какво е необходимо, за да ползвате услугатаНаименование:
Какво е необходимо, за да ползвате услугата:
Описание:
- да сте гражданин на държава-членка на Европейския съюз;
- да сте придобил професионална квалификация по регулирана медицинска професия "медицинска сестра", "магистър-фармацевт", "рехабилитатор" или "кинезитерапевт" в Република България.
Вътрешен ход на процедурата1. Заявителите генерират заявление за издаване на европейска професионална карта (ЕПК) по електронен път чрез създаване на защитен личен профил в онлайн инструмента на Европейската комисия за автентификационни услуги (ECAS), който автоматично генерира досие на заявителя в Информационната система за вътрешния пазар (ИСВП) и към заявлението прикачват копия на документите, които се изискват от приемащата държава-членка, в чиито правомощия е решението дали ще бъде издадена ЕПК на заявителя.
2. Онлайн заявлението постъпва в Министерството на здравеопазването посредством ИСВП.
3. Служител на дирекция „Лечебни дейности“ изпраща генерирания от ИСВП доклад за постъпилото заявление заедно с приложените документи за регистрация от служители на дирекция „Канцелария и административно обслужване“ в Единната информационна система за документооборота на Министерството на здравеопазването.
4. Регистрираните заявления се обработват от служители на дирекция „Лечебни дейности“.
6. При непълноти в документите заявителят се уведомява посредством съобщения в ИСВП за необходимостта да представи в едномесечен срок липсващите документи.
7. В случай че са представени всички необходими документи, се издава електронно в ИСВП европейска професионална карта, която дава възможност на лица, придобили професионална квалификация в Република България по регулирана професия "медицинска сестра", "магистър-фармацевт", "рехабилитатор" или "кинезитерапевт" да предоставят услуги на временен или случаен принцип в друга държава-членка без предварителна проверка на професионалната квалификация.
Необходими документиВсяка приемаща държава-членка е определила документите, които изисква от заявителите в случаите на временно предоставяне на услуги без предварителна проверка. Заявителите се информират сами за изискваните от приемащата държава-членка документи, които са публикувани онлайн в ИСВП от компетентния орган на приемащата държава-членка и ги прикачват в онлайн заявлението си. В допълнение е необходимо заявителят да прикачи към онлайн заявлението си и документ за платена държавна такса.
Държавите-членки имат право да изискват всички или част от документите, посочени в чл. 10 и Приложение II на Регламент за изпълнение 2015/983 на Комисията от 24.06.2015г. относно процедурата за издаване на ЕПК и прилагането на механизма за предупреждение съгласно Директива 2005/36/ЕО на Европейския парламент и на Съвета.
Държавите-членки са публикували изискванията си относно представянето на преводи на чужд език на издадени в Република България документи и необходимостта от заверка на тези преводи. Заявителят следва сам да се информира за техните изисквания относно превод на документите и да прикачи, ако е необходимо, съответните заверени преводи.
Наредба за условията и реда за издаване на европейска професионална карта
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 60.00 лв. / 30.68 €Тарифа за таксите, които се събират по Закона за признаване на професионални квалификации, обн. ДВ бр. 57/2009 г.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път