Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаОтправено писмено искане за съдействие или за даване на задължителни указания. Искането задължително съдържа обстоятелствата, на които то се основава, и към него се прилагат заверени копия на документи, доказващи изложените обстоятелства, и документ за платена такса за административни услуги в случаите, когато се искат задължителни указания от комисията.
Искането може да се подаде по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Разглеждане на исканетоКогато засегнатата страна е отправила искане за съдействие за постигане на съгласие, КРС в 7-дневен срок от постъпване на искането с решение определя специализирана комисия. Специализираната комисия изслушва становищата на страните, изяснява причините, поради които е направено искането, и разяснява неблагоприятните последици от непостигането на съгласие. При непостигане на съгласие между страните в 30-дневен срок от постъпване на искането всяка от засегнатите страни може да поиска даване на задължителни указания от комисията в 14-дневен срок.
Когато засегнатата страна е отправила искане за даване на задължителни указания, КРС в 7-дневен срок от постъпване на искането с решение определя специализирана комисия. Към работата на специализираната комисия могат да бъдат привличани като членове или консултанти и външни експерти. Специализираната комисия разглежда искането и приложените към него документи в 5-дневен срок от определянето й. При установяване на непълноти или нередовности на документите председателят на специализираната комисия писмено уведомява лицето, като му дава 7-дневен срок от получаване на уведомлението да отстрани непълнотите или нередовностите. В случай че непълнотите или нередовностите не бъдат отстранени в срок, КРС оставя искането без разглеждане.
В горепосочения срок или в тридневен срок от отстраняването на непълнотите или нередовностите специализираната комисия изпраща копие от искането до заинтересованите страни, като дава 7-дневен срок от получаването да предоставят становище и доказателства. Специализираната комисия има право да поиска от оператор на електронна съобщителна мрежа информацията, необходима за уреждането на спора в определен от нея разумен срок.
В случай на спор, свързан с физическа инфраструктура, изградена за нуждите на мрежи, различни от електронни съобщителни мрежи, специализираната комисия изпраща копие от искането и всички събрани доказателства до съответния компетентен орган (с правомощия по регулиране и контрол на основната дейност на мрежовите оператори) за становище. Компетентният орган е задължен да изрази становище в срок до 14 дни или 2 месеца, в зависимост от предмета на спора. В случай че в съответния срок не постъпи становище от компетентния орган, КРС решава спора самостоятелно въз основа на възложена от нея експертиза. Разходите за експертизата са за сметка на съответния орган, непредоставил обвързващо становище.
Специализираната комисия проучва направеното искане и становищата на заинтересованите страни, всички приложени към тях доказателства и при необходимост изисква допълнителни доказателства, в това число извършването на проверки от оправомощени служители.
След събиране на всички доказателства специализираната комисия обсъжда искането и събраните доказателства по случая на заседание със страните или с техни упълномощени представители. Заинтересованите страни се уведомяват писмено за датата, часа и мястото на провеждане на заседанието най-късно 5 дни преди провеждането му, като в уведомлението се уточнява, че при неявяване на техни представители искането ще се разгледа в тяхно отсъствие. В уведомлението се посочва редът, по който страните могат да се запознаят с доказателствата. В срок до 45 дни от постъпване на искането, съответно от отстраняването на непълнотите или нередовностите, специализираната комисия изготвя и внася в КРС доклад, към който прилага събраната в хода на процедурата документация, становището на компетентните органи и проект на решение на КРС относно искането.
Приемане на решение по искане за даване на задължителни указанияКомисията за регулиране на съобщенията разглежда доклада на първото си заседание след внасянето му, като може:
- да приеме резултатите от работата на специализираната комисия и да вземе мотивирано решение по постъпилото искане;
- да разпореди извършването на допълнителни действия по проверка на фактическата обстановка, анализирането ? от специализираната комисия и изготвяне нов проект на решение, като определя срок.
Комисията за регулиране на съобщенията приема мотивирано решение, с което дава задължителни указания по направеното искане или го отхвърля, в срок:
1. до два месеца от постъпване на искането, съответно от отстраняване на непълнотите или нередовностите – за случаите по:
- координиране на дейности по глава пета от закона;
- предоставяне на информация относно съществуваща физическа инфраструктура и планирани строежи;
- огледи на място на конкретно определена част от физическа инфраструктура;
- достъп до физическата инфраструктура в сграда.
2. до 4 месеца от постъпване на искането, съответно от отстраняване на непълнотите или нередовностите – извън случаите по т. 1.
Сроковете могат да бъдат удължени до два месеца само при наличието на изключителни обстоятелства.
Решението се изпраща на заинтересованите лица в тридневен срок от приемането му и се публикува в уебсайта на Комисията за регулиране на съобщенията с изключение на информацията, определена от страните за търговска тайна.
Връчването на решението се извършва по следния начин:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП).
Закон за електронните съобщителни мрежи и физическа инфраструктура
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 900 лв.Таксата от 900 лв. е за спорове, свързани с физическа инфраструктура, разположена или изградена за нуждите на електронни съобщителни мрежи. За спорове, свързани с физическа инфраструктура, изградена за нуждите на мрежи, различни от електронни съобщителни мрежи, таксата е 450 лв.
Процедурата по оказване на съдействие е безплатна.
Разходите за експертиза и разноските за привличане на независими консултанти и външни експерти се определят по реда, предвиден в Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по реда на Закона за електронните съобщителни мрежи и физическа инфраструктура. Същите се заплащат първоначално от комисията.
Разноските за привличане на независими консултанти и външни експерти се възстановяват по сметка на комисията в срок един месец от уведомяване за решението, като се поемат от страните по спора в съответствие с уважената част от искането.
Разходите за експертиза се възстановяват по сметка на комисията в тримесечен срок от момента на уведомяване за плащането от съответния компетентен орган, който е следвало да даде обвързващо становище.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път