Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданско състояние и гражданска регистрация"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, ул. "Първи май" № 18
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233 вътр.111
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч - 12.00ч; 13.00ч - 17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с. Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, 6300
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч - 17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Местни приходи, данъци и такси"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, вътр 211
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч-17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявяване на услугатаЗа прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Информационен център и административно обслужване
Адрес: област Бургас, община Руен, с. Руен, п.к. 8540, ул.“Първи май“ № 18;
Е - адрес: http://obstinaruen.com/;
obshtinaruen@mail.bg;
05944 6233;
Факс: 05944 6476;
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
Информация за предоставяните от община Руен услуги може да бъде получена и на:
05944 6388 – Дирекция „Административно и информационно обслужване”
изготвяне на документаПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Информационен център и административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Отдел „Гражданско състояние и гражданска регистрация”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в регистъра за граждански брак и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Изготвяне на удостоверението. Семейното положение, вписано в удостоверението, може да бъде "неженен/неомъжена", "женен/омъжена", "разведен/а" или "вдовец/вдовица";
Получаване на индивидуалния административен акт от Информационен център и административно обслужване по избран от заявителя начин.
предоставяне на услугатаНачини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Информационен център и административно обслужване.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
идентификация на ЕАУНиво на сигурност – високо
Средство за идентификация - КЕП
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4 лв.
За бърза услуга 6 лв.
За експресна услуга 8 лв.
4 /четири/ лева – 7 дни /обикновена услуга/;
6 /шест/ лева – 3 работни дни /бърза услуга/;
8 /осем/ лева – 1 работен ден /експресна услуга/;
*За лице с намалена работоспособност от 50 до 100 на сто, таксата се намалява с 50 %.
*При неспазване на сроковете размерът на цената на услугата се намалява с едно на сто на ден, считано от деня на забавянето, но не повече от 20 на сто от пълния й размер.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път