Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване, протокол, връзки с обществеността и инвестиции"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Красно село, бул. Пенчо Славейков 15а, партер, п.к. 1606
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 915 98 85, 915 98 82, /стационарен, цената на един разговор е според тарифния план на потребителя/
Адрес на електронна поща: bfsa@bfsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:30, Работното време e с променливи граници от 8,00 до 18,30 ч. с почивка 30 минути, която може да се ползва между 12,00 и 14,00 ч., и с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,30 ч.
Центъра за административно обслужване е с удължено и непрекъснато работно време от 8:00 ч. до 18:30 ч.
Етап подаване на заявлениеПодаване на заявление по образец и документи в ЦУ на БАБХ.
Заявление за издаване на разрешение за оператор на хранителна банка.
Към заявлението се прилагат:
- Копие от документ удостоверяващ правото на оператора на хранителна банка да ползва обекта и/или превозните средства за извършване на дейността;
- Копие от документ за използваната от оператора система за отчетност по чл. 97, т. 4 от Закона за храните;
- План за извършване на хранително банкиране, който съдържа:
а) дейностите по хранително банкиране, които ще се извършват;
б) годишния прогнозен обем на безвъзмездно предоставените храни;
в) максималния складов капацитет за съхраняване на безвъзмездно предоставени храни – по видове храни;
г) начина на унищожаване на храните при изтичане на срока им на годност;
- Финансова обосновка за източниците на финансиране и за осигуряване на необходимите средства за осъществяване на дейностите по хранително банкиране и по унищожаване на храните;
- Декларация, че заявителят не е в производство по прекратяване по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
При заявяване на услугата по електронен път идентифицирането на заявителя е с квалифициран електронен подпис (КЕП).
КЕП е с ниво на осигуреност „високо“, съгласно чл. 8 от Регламент (ЕС) №910/2014 г.
Етап проверка на документитеПроверка на заявлението и документите приложени към него от определените експерти от КХ.
Резултат от проверката – положителен/отрицателен;
При редовни документи определените служители от дирекция КХ при ЦУ на БАБХ изготвят Разрешение за оператор на хранителна банка.
При нередовни документи се уведомява заявителя – писмено. След това се изчаква 14 дневен период за отговор /съгласно Закона за храните/.
При отстраняване на нередовностите /в 30 дневен срок от постъпване на заявлението/ и входиране на писмо в деловодната система на БАБХ до изпълнителния директор на БАБХ се издава писмено разрешение /за срок от 5 години/. За всяко подлежащо на вписване в регистъра лице в електронната база данни се създава електронно досие с уникален код, в което се извършват предвидените вписвания.
При неотстраняване на нередностите /в 30 дневен срок от постъпване на заявлението/ заявлението се връща на заявителя и производството се прекратява с писмено решение изготвено от определените служители от Дирекция КХ при ЦУ на БАБХ.
При нередовни документи /при които оператора не отговаря на изискванията или подава невярна информация/ – се изготвя писмено отказ.
или
При непроизнасяне в 30 дневен срок по чл. 99, ал. 5 е възможен мълчалив отказ /заявителя може да подаде ново заявление не по-рано от 90 дни от изтичането на срока 30 дни /.
Етап издаване на разрешениеСлед преглед на документите при положителен резултат или след отстраняване на несъответствията се издава Разрешение за оператор на хранителна банка от изпълнителния директор на БАБХ, за срок до 5 години.
Етап вписване в регистър Вписването в регистъра по чл. 24 от Закона за храните се осъществява само след издаване на Разрешение за оператор на хранителна банка.
Начини на получаване на резултата от услугата Издаденото Разрешение за оператор на хранителна банка може да се получи по начина, заявен от бизнес оператора – на ръка, по пощата, по ССЕВ, по електронен път.