Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203
Факс: 054 800 203
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Гъвкаво работно време, съобразено с потребителите на административни услуги.
Процедура по предоставяне на административната услуга
1. Заявител на услугата
· Всяко физическо лице, което е било или в момента е в трудово-правни отношения с РЗИ-Шумен или организациите на които РЗИ-Шумен е правоприемник.
2. Необходими документи
· Заявление (образец 2134);
· копие на трудова книжка;
· копие на УП-3 (ако има такова);
· извлечение от персоналния регистър на НОИ (за доходи след 1997 г.).
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът насочва заявленията към дирекция „АПФСО“. Главен специалист в дирекция „АПФСО“ (с функции по ЧР) издава документа след извършване на справки във ведомостите за изплатени възнаграждения и наличните трудови досиета. Издадения документ се подписва от главния счетоводител и директора, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
· При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/9534
· Интернет адрес за служебно заявяване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile (Ссистемата за сигурно електронно връчване):
· Електронен адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж