Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно обслужване на гражданите"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Алфред Нобел" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 807 64 23, 807 64 26
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 10:00 до 15:00, Всеки работен ден от 10:00 до 15:00 за работа с граждани.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ПРИЕМАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЕУслугата може да заявите чрез подаване на заявление по образец на гише в „Заверки и легализации” към Министерството на външните работи на адрес: гр. София, ул. „Алфред Нобел” № 2 /срещу главния вход на Министерството на външните работи/. Образец на заявление може да получите на място или да изтеглите от интернет страницата на МВнР.
Работното време на Гише №2 за заверки и легализации е всеки работен ден от 09:00 до 17:30 ч., без прекъсване. Заявления за извършване на бързи и експресни услуги се приемат всеки работен ден от 09:00 ч. до 12:00 ч.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ1. Заявление по образец;
2. Оригинал на документа с превода на чужд език, който ще се заверява;
3. Документ за платена такса или предварително закупени държавни таксови марки.
На последната страница от превода, след декларацията и подписа на преводача, следва да се остави достатъчно място за поставяне на държавните таксови марки /ако се плаща с такива/ и за поставяне на щемпела на МВнР, с който се удостоверява подписа на преводача.
ПРОЦЕДУРАСлужителят от звеното за административно обслужване приема заявлението с приложените към него документи и извършва проверка за редовност относно следното:
- дали преводът е на чужд език;
-дали преводът е извършен от преводач в Република България;
- дали преводът е скрепен с оригиналния легализиран български документ.
В случай че се открие несъответствие в едно от горните обстоятелства, служителят незабавно връща документите на заявителя.
Заявлението с приложените към него документи се връща на заявителя и в случай че услугата не е заплатена.
След извършване на проверка за редовност, искането се завежда в специализираната автоматизирана деловодна система, като на заявителя се връчва входящ номер, на който е посочена дата на подаване, вид на избраната услуга /обикновена, бърза, експресна/ и дата на получаване на обработения документ.
Постъпилите заявления се разпределят за изпълнение към служителите електронно, на случаен принцип, чрез автоматизираната деловодна система.
Услугата по заверка на подписа на преводача от МВнР се предоставя ако са спазени едновременно следните изисквания по отношение на представения документ:
1. Преводът на документа е извършен от преводач, който е включен в Списъка на физическите лица, които извършват преводи на документи и други книжа от български на чужд език и от чужд на български език на територията на Република България;
2. Преводът на документа е на чужд език и няма поправки, заличавания, вмъквания и изтривания;
3. Преводът на документа е извършен в съответствие с общите изисквания за оформяне на превод съгласно Приложение № 2 към Заповед № 95-00-143/01.03.2018 г. на министъра на външните работи;
4. Преведеният документ е представен в оригинал или е снабден с оригинална заверка в оригинал и е скрепен неразделно с превода;
5. Преведеният документ е издаден в Република България, легализиран е и е преведен по установения ред, с цел да бъде използван в чужбина.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ОБРАБОТЕНИТЕ ДОКУМЕНТИДокументите могат да се получат срещу представяне на гише в звеното за административно обслужване на дадения при приемането на заявлението входящ номер.
Обработените документи по обикновени и бързи услуги за заверка на подписа на преводач могат да бъдат получени всеки работен ден от 09:00 до 17:30 ч. Получаването на обработените документи по експресни услуги се извършва в рамките на деня на заявяването от 13:00 ч. до 15:00 ч.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 15 лв.
За бърза услуга 22.5 лв.
За експресна услуга 30 лв.
Считано от 01.01.2019 г. се преустановява плащането на таксата с държавни таксови марки.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път