Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Финансови и административни дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9492 723, Телефоните са стационарни и са на цена за съответния абонаментен план за фиксирани номера., 949 27 60
Адрес на електронна поща: info@crc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Звеното за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Иницииране на услугатаОтправено писмено искане за съдействие или даване на задължителни указания. Искането задължително съдържа обстоятелствата, на които то се основава, и към него се прилагат заверени копия на документи, доказващи изложените обстоятелства, и документ за платена такса за административни услуги в случаите, когато се искат задължителни указания от КРС.
Искането може да се подаде по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Разглеждане на исканетоКогато засегнатата страна е отправила искане за съдействие за постигане на съгласие, КРС в 7-дневен срок от постъпване на искането с решение определя специализирана комисия. Специализираната комисия изслушва становищата на страните, изяснява причините, поради които е направено искането, и разяснява неблагоприятните последици от непостигането на съгласие. При непостигане на съгласие между страните в 30-дневен срок от постъпване на искането всяка от засегнатите страни може да поиска даване на задължителни указания от комисията в 14-дневен срок.
Когато засегнатата страна е отправила искане за даване на задължителни указания, КРС в 7-дневен срок от постъпване на искането с решение определя специализирана комисия. Към работата на специализираната комисия могат да бъдат привличани като членове или консултанти и външни експерти. Специализираната комисия разглежда искането и приложените към него документи в 7-дневен срок от определянето й.
При установяване на непълноти или нередовности на документите председателят на специализираната комисия писмено уведомява лицето, като му дава 7-дневен срок от получаване на уведомлението да отстрани непълнотите или нередовностите.
В случай че непълнотите или нередовностите не бъдат отстранени в срок, КРС оставя искането без разглеждане.
Връчването на резултата от услугата се извършва по следния начин:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП).
Закон за електронните съобщения
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 900 лв.Таксата от 900 лв. е за даване на задължителни указания при спорове.
Процедурата по оказване на съдействие е безплатна.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По електронен път
По банков път