Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация, деловодство и управление на човешките ресурси"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Лозенец, бул. "Васил Левски" 2, п.к. 1142
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070020555
Факс: 8657068
Адрес на електронна поща: lozenets@sofia.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Приемно време: вторник и четвъртък от 10:00 до 12:00, в извънприемно време- само след уговорка със служител!
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на заверен препис или копие от личeн регистрационeн картон или страница от семейния регистър на населениетоЗакон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 102, ал. 1, т. 3
Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 13
Необходими документи
1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице – при необходимост.
Подаване на искане
В регистърите за население са се записвали всички жители на общината, които имат постоянно местожителство в нея. Воденето на регистрите за населението /известни още като семейни регистри/ се възлага на градските и общински кметове. Вписаните в домакинските преброителни карти сведения се пренасят на специални домакински листове, които остават в общинските управления за завеждане новите регистри. Тези регистри са се водили до въвеждане на Единната система по гражданска регистрация през 1977г., когато лицата са получили ЕГН.
Системата ЕСГРАОН е създадена през 1977 година с анкетиране на всички български граждани и чужди граждани с постоянно пребиваване в страната. За всяко лице е съставен Личен Регистрационен Картон (ЛРК), който се съхранява в населеното място по постоянен адрес на лицето. Картотечните регистри за населението се състоят от ЛРК на лицата и се поддържат във всички общини и кметства в страната.
В регистрите на населението се вписват:
1. всички български граждани;
2. чужденците, които са: получили разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване в Република България; получили статут на бежанец или хуманитарен статут или на които е предоставено убежище в Република България.
Личният регистрационен картон се съставя и съхранява в общината или в кметството, в които е постоянният адрес на лицето. Регистърът на населението в общината и кметството се състои от личен регистрационен картон на лицата, имащи или имали постоянен адрес в тази община.
Производството по издаване на заверен препис или копие от личен регистрационен картон или страница от семейния регистър на населението започва с подаване на искане по образец лично от лицето, за което се отнася или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице.
Издаване на заверен препис или копие
След приемане на искането, длъжностното лице извършва справка в съответните регистри и предоставя заверен препис или копие на заявителя. Издава се въз основа на регистъра на населението по постоянния адрес на лицето.
еобходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран елект-ронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
-лично от звеното за административно обслужване;
-чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
-по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 2.5 лв.
За бърза услуга 3.75 лв.
За експресна услуга 5 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път