Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Бюджет, икономика и местни приходи"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, ул. Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4331
Адрес на електронна поща: budget@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 часа. В Центъра за административно обслужване на общината е осигурен достъп на хора с увреждания.
Документи1. Заявление – декларация за категоризиране на заведения за хранене и развлечения;
2. Копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
3. Копие на документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация, или друг документ, удостоверяващ закоността на обекта, при спазване изискванията на Закона за устройство на територията;
4. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
5. Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път;
6. Други (описват се документите).
Процедури ЗАЯВЛЕНИЕТО ПО ОБРАЗЕЦ С НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ:
· Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
· Устно в Центъра за административно обслужване.
· Чрез Портала на електронното управление
· Чрез лицензиран пощенски оператор.
· На електронния адрес на общината.
Процедура по изпълнение на услугата:
Заявлението с приложените документи се входира в ЦАО;
Документите се разглеждат от изпълняващия експерт;
Извършва се проверка на обекта съобразно изискванията за определена категория;
Изготвя се заповед на кмета за за определяне на категория;
Издава се категорийна символика /удостоверение и табела/, подписва се удостоверението за категоризация от кмета и се предоставя в определените срокове на лицето.
Начини на получаване на резултата от услугата
- На гише в Центъра за административно обслужване;
- По пощата чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- В персоналния профил на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване ССЕВ;
- На посочения в заявлението електронен адрес.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на електронни административни услуги
Ниво на осигуреност: високо
Средство за идентификация: КЕП
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
За услугата се заплаща таксаЗа услугата се заплаща такса
1. За разглеждане на документите за категоризиране на заведения за хранене и развлечения: Съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма
2. За вписване в Националния туристически регистър (НТР) на заведения за хранене и развлечения: Съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма
Таксите за разглеждане на документи за категоризиране на заведения за хранене и развлечения се заплащат при подаване на документите за категоризиране.
Таксите за вписване в НТР на заведения за хранене и развлечения се заплащат при вписване в НТР и получаването на категорийната символика (удостоверение и табела)
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път