Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаМеждународен сертификат за имунизации – задължителна форма на имунизационно свидетелство, утвърдено от СЗО и е унифициран документ, който се издава на лица които пътуват за страни или райони с регистрирани заразни заболявания, за които се изисква задължителна или препоръчителна имунизация.
ЗаявителиНачини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актлицето подава заявление за издаване на международен сертификат за имунизации по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
• Лично – с документ за самоличност;
• Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
• От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
• Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
• Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/467
Необходими документи1. Заявление по образец;
2. Документ за самоличност (лична карта, международен паспорт или др.);
3. Документ, удостоверяващ имунизационно състояние – имунизационен паспорт, амбулаторна карта, с вписани имунизации и реимунизации до деня на издаване на сертификата. Документът трябва да е с подпис и печат от лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или лицето, извършило препис от тези документи;
4. Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЛицата, които искат да им бъде издаден международен сертификат за имунизации, подават заявление в Центъра за административно обслужване или онлайн заявление по образец до директора на СРЗИ. Служител от ЦАО ги регистрира под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и насочва служебната преписка с резолюция до директора на дирекция „Надзор на заразните болести” (НЗБ).
Директорът на дирекция НЗБ възлага с резолюция изпълнението на административната услуга на служител от дирекцията. Служителят, на когото е възложено изпълнението на административната услуга, извършва проверка на постъпилите документи за съответствие с нормативно установените изисквания – вписани три имена и дата на раждане на лицето в документите, удостоверяващи имунизационното му състояние и вписани данни за извършените имунизации и реимунизации (вид, дата на извършване, подпис и печат на лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или на лицето, издало заверен препис от документите) както и дали лицето е преболедувало от варицела.
При заявяване извършването на препоръчителна имунизация на място в СРЗИ се извършва първичен преглед на пациента и при липса на медицински противопоказания се извършва имунизацията след получено информирано съгласие от пациента, като същата се регистрира в книга за регистрация на имунизациите и реимунизациите и в „Модул ваксини“ към Информационна система.
При съответствие на постъпилите документи с нормативно установените изисквания служителят изготвя международния сертификат /Приложение №4 към чл. 33, ал.1 от Наредба за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на Република България/ с имунизационния статус на английски и български език въз основа на данните от документа за имунизационното състояние и/ или на наличните в СРЗИ данни за имунизационното състояние на лицето. След изготвянето на сертификата се вписва в книга за издадени международни сертификати за имунизации, с вътрешен пореден номер, като вписва входящ № на заявлението, дата на подаване на заявлението и заявител.
Сертификатът се изготвя в два екземпляра и се подписва от заместник- директора на СРЗИ, а при негово отсъствие от епидемиолога, който го е изготвил. Първият от екземплярите е за заявителя, а вторият екземпляр – за досие, съхраняващо се в дирекция НЗБ.
Отказ за издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика или сертификат за имунизационно състояние: При неизтекъл срок на предходна имунизация или съществуващи противопоказания за имунизация, медицинското лице прави отказ за извършване на имунизация и издаване на международен сертификат за ваксинация или профилактика.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актв зависимост от изразеното от заявителя желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Наредба за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол на РБ
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 33 лв.На основание чл. 10 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на международен сертификат за имунизации, се събира такса в размер на 33,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път