Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. "Цар Освободител" 33, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: 0601/6 41 42, Стационарен телефон-на цената на един градски разговор/съгласно Вашият тарифен план
Факс: 0601/7 75 54
Адрес на електронна поща: rzi-targovishte@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Звеното за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на обявеното работно време. При наличие на чакащи клиенти е осигурена възможност за обслужването им до 19:00 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугатаЗа да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
- Бизнес оператор, който произвежда бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице:
- в звеното за административно обслужване - писмено или устно;
- на ел-поща: rzi-targovishte@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
Необходими са Ви следните документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за платена държавна такса;
3. Копие на:
3.1. Документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
3.2. Документ за собственост, за наем или за ползване на обекта.
Такси: За предоставяне на услугата се заплаща: 30.00 лв. съгласно чл. 17 б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето
Начин на плащане: Таксата се заплаща:
- в касата на РЗИ – Търговище в брой или с банкова карта на ПОС терминално устройство
- по банков път по сметка на РЗИ – Търговище:
Банка: ОББ АД клон Търговище
IBAN: BG47 UBBS 8002 3110 7345 10
BIC: UBBSBGSF
Вътрешен ход на процедурата
1. След приемане на документите, служител в Звено за административно обслужване прави регистрация в Автоматизираната информационна система за деловодство и ги представя на Директор РЗИ за резолюция.
2. След и съобразно резолюцията на Директор РЗИ, служителят разпределя документите и ги предава на директор дирекция „ОЗ“ за проверка на документите и организация на процедурата.
3. При непълнота/нередовност на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им. При не отстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Звено за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
4. В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите служителят вписва обекта в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
5. В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води комисия определена от директора на РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
6. При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
· предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
· заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
7. След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
· продължаване или спиране на дейността на обекта;
· възобновяване на дейността на обекта;
· заличаване на регистрацията на обекта.
8. В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Отказ за извършване на процедурата
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в 3 /три/ екземпляра – за заявителя, за Звено за административно обслужване и за прилагане към подадените документи за регистрация.
Резултат от процедуратаВписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезви води
Срок за валидност Регистрацията се извършва за неопределен срок.
Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата вписани в регистъра
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв.съгл. чл.17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта