Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Образование, култура, туризъм и социални дейности"
Адрес: обл. Варна, общ. Аврен, с. Аврен,
Код за междуселищно избиране: 05106
Телефон за връзка: (05106)23 77
Факс: 052 608 858
Адрес на електронна поща: obrazovanie@avren.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Непрекъсваем процес
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Процедура по разглеждане на заявлението, необходимите документи, съгласно нормативната уредба и внасяне за разглеждане от Общински съвет АвренНачини на заявяване на услугата:
- със заявление на гише в Информационен център
- през Портала на електронното управление ; Системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Министерство на електронното управление,
- със заявление (подписано с електронен подпис) по електронна поща
- устно, на гише в Центъра за административно обслужване - служителят отразява искането в протокол, който се подписва от заявителя и служителя;
Необходими документи:
- Документ за самоличност (при заявяване на гише).
- Копие на нотариално заверено пълномощно (когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице). Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
- Заявление по образец, което включва мотивите за отпускане на персоналната пенсия, данни за самоличността на лицето и за гражданското му състояние.
- Разпореждане на длъжностното лице по чл. 98, ал. 1 от КСО, с което се отказва отпускането на пенсия; когато няма постановено такова разпореждане, лицето представя документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че няма достатъчно положен осигурителен стаж.
- Декларация за семейно положение и за годишния доход на член от семейството, включително от друга държава, за 12 месеца преди датата на подаване на заявлението в кметството/общината или в общинския съвет и документите, удостоверяващи този доход.
- Декларация от лицето, че получава/не получава пенсия, изплащана от друга държава.
- За лицата по чл. 7, ал. 2, т. 2 от Наредбата за пенсиите и осигуителния стаж - документ от общината (кметството), че са родили и отгледали 5 и повече деца до 18-годишната им възраст, че не са били лишавани или ограничавани родителските им права и че децата не са били настанявани в държавни заведения за отглеждане за срок, по-голям от една година, освен по здравословни причини.
- За лицата по чл. 7 ал. 2, т. 3 от Наредбата за пенсиите и осигуителния стаж - решение на ТЕЛК (НЕЛК), удостоверяващо, че болният за целия 10-годишен период е бил с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане над 90 на сто, който постоянно се е нуждаел от чужда помощ.
- за лицата по чл.7, ал. 2, т. 2 и 3 от Наредбата за пенсиите и осигуителния стаж - документ за придобит действителен осигурителен стаж не по-малко от 3 години.
Процедура по предоставяне:
Процедурата по изготвяне на предложението за отпускане на персонална пенсия започва със заявление от лицето или законния представител до кметството/общината или общинския съвет по постоянен или настоящ адрес на заявителя за изготвяне на решение за внасяне на предложение в Министерския съвет. Към заявлението се прилагат посочените по-горе документи. Изготвя се предложение до Общински съвет, който разглежда заявлението и приема решение дали дава съгласие за внасяне на предложение в Министерски съвет.
Резултат от услугата:
Изготвяне на предложение до Общински съвет за приемане на решение за отпускане на персонална пенсия.Общински съвет взема решение дали дава съгласие за внасяне на предложение в Министерски съвет.