Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „Устройство на територията, специализирани дейности и европейски проекти“;
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Общински център за услуги и информация
Адрес: Община Никола Козлево, с. Никола Козлево, пл. “23–ти СЕПТЕМВРИ” № 5;
Ел. поща: ocui_nkozlevo@abv.bg;
Тел.за връзка:05328/ 20 67;
Факс: 05328/ 20 20;
Работно време:от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
? Заявление за съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешение за строеж;
? Документ за собственост или отстъпено /учредено/ право на строеж или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон;
? Удостоверение за наследници /при необходимост/;
? Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от съсобствениците при етажна собственост и договор в нотариална форма /съгласия по чл. 38, чл. 39, чл. 183, чл. 185, ал. 2 и 3 от ЗУТ/;
? Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от непосредствените съседи при строеж на вътрешна регулационна граница;
? Aктуална виза за проектиране в случаите по чл. 140, ал. 3 от ЗУТ;
? Договор /задание/ за проучване и проектиране, регистриран в камарата на областна колегия на камарата на архитектите и камарата на инженерите в инвестиционното проектиране;
? Три копия от инвестиционните проекти /ИП/ в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
? Доклад за резултатите от обследването на съществуващ строеж за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ /при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 1 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
? Технически паспорт на съществуващ строеж с рег. №………………………/…………..г. (при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 2 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
? Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на лицето, упражняващо технически контрол /копие/;
? Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на проектантите /копие/;
? Съгласуване /становища/ с РЗИ, РС „ПБЗН“, РИОСВ, ДАМТН, НИНКН и други /изисквани по закон, съобразно спецификата на строежа/;
? Решение по оценка на въздействието върху околната среда, издадено по реда на ЗООС /в случаите, в които се изисква ОВОС/;
? Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
? Документи, удостоверяващи законността на построените сгради в имота;
? Оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ /не се изисква за строежи от шеста категория/:
а) Комплексен доклад по чл. 142, ал. 6, т.2 от ЗУТ, съставен от лицензирана фирма;
б) Решение на общински експертен съвет по устройство на територията /ОЕСУТ/ по чл. 143, ал. 3 от ЗУТ - Протокол № ……/………..………г.
? Пълномощно /в случай, че заявлението се подава от пълномощник/;
? Документ за платена такса.
Процедура по предоставяне на услугата:
· Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от Служителите в Център за услуги и информация на гражданите.
Заявлението се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата, след което специалиста в Център за услуги и информация на гражданите насочва преписката към Дирекция „Устройство на територията, специализирани дейности и европейски проекти“.
Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от специалиста в Дирекция „Устройство на територията, специализирани дейности и европейски проекти“.
Информация за предоставяне на услугата:
Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 2.
Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес: http://nikolakozlevo.bg/bg/;
Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Центъра за услуги и информация на гражданите,с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
· чрез лицензиран пощенски оператор;
· по факс: 05328/ 20 20;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за услуги и информация на гражданите.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
ü като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
ü като вътрешна куриерска пратка;
ü като международна препоръчана пощенска пратка;
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
· 1 година
Такса за предоставяне на административната услуга:
за жилищни сгради, вкл. пристройки, надстройки и реконструкции с конструктивни промени (на база РЗП) – 1,50 лв., но не по-малко от 20 лв.; б) за нежилищни сгради, вкл. пристройки, надстройки и реконструкции с конструктивни промени (на база РЗП) – 1.50 лв. на кв. м., но не по-малко от – 25 лв. в) за преустройство и реконструкции без конструктивни промени (на база РЗП) – 50 % от цената по букви „а” и „б“, но не по-малко от 12 лв. г) за извършване на служебно съгласуване на инвестиционните проекти по реда на чл. 143 от ЗУТ (без дължимите суми за контролните органи) – по 100 лв. за всяко становище; д) за узаконяване – 300 % от съответната цена по букви „а” , „б” и „в”, но не по-малко от – 75 лв. за бр.; е) за самостоятелни сградни инсталационни проекти (ОВ, Ел, ВиК - за всеки вид инсталация поотделно), според съответните видове обекти: - по буква „а” – 0.25 лв. на кв. м , но не по-малко от 20 лв.; - по буква „б” – 0.50 лв. на кв. м , но не по-малко от 25 лв.; - по буква „в” – 0.15 лв. за кв. м , но не по-малко от 12 лв.; - по буква „д” – 300 % от съответстващите на букви „а”, „б” и „в”, но не по-малко от 50 лв.
Начин на плащане:
На гише „Каса” в Общински център за услуги и информация;
По банкова сметка:
IBAN: BG42DEMI92408400038685
BIC: DEMIBGSF
БАНКА:„ТЪРГОВСКА БАНКА Д” АД , град Шумен,ул.,,Алеко Константинов’’ №3
· С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Общински център за услуги и информация.
Кодът за вида плащане е: 44 80 90
Срок на изпълнение:
· 30 дни
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:
Кмет на община Никола Козлево.
Орган, пред който се обжалва индивидуалния административен акт:
Административен съд по местонахождението на имота.
Ред и срок за обжалване:
Редът и сроковете за обжалване са съгласно чл.213 от Закона за устройство на територията.
ПРИ НЕСПАЗВАНЕ НА ПОСОЧЕНИЯ СРОК ИЛИ ДРУГИ НЕРЕДНОСТИ ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАЯВЕНАТА ОТ ВАС АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА, ВИЕ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ СИГНАЛ ДО КМЕТА НА ОБЩИНА НИКОЛА КОЗЛЕВО.