Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, бул.Княгиня Мария Луиза 88, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8325065
Факс: 8322095
Адрес на електронна поща: kmet.serdika@abv.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Осигурен е непрекъснат режим на работа с клиенти, съгласно график на служителите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
подаване на заявлениеЛицето лично подава заявление или трето лице чрез представяне на изрично, нотариално заверено пълномощно. Когато едно от лицата, желаещи да сключат брак е чужд гражданин, е необходимо и неговото писмено съгласие, в свободен текст, за вписване на личните му данни в утвърдения образец.
Когато български гражданин ще сключва брак в чужбина с чужд гражданин,който не е вписан в регистъра на населението, към заявлението се прилага официален документ, от който да са видни името, датата на раждане, полът и семейното положение на чу.ждия гражданин. В удостоверението данните за чуждия гражданин се вписват така, както са вписани в превода на представения официален документ
Заявление за услугата, може да се подаде и по електронен път на сайта на Държавна Агенция "Електронно управление" или ССЕВ, чрез електронен подпис или ПИК на НАП.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5 лв.
За бърза услуга 7.5 лв.
За експресна услуга 10 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта