Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2390 Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство

      Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство
  • На основание на:
    • Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство - чл. 15, ал. 3, във връзка с; чл. 15, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 7дни,3дни,1ден
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • 1 година от издаването му
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Кмет на община
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • ·         чл.107 от ЗГР /Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.

  • Ограничения и условности:
    • За установяване на българско гражданство по чл. 39 от закона заинтересуваното лице подава молба по образец съгласно приложение № 5. В случая намират приложение и правилата на чл. 1, ал. 2 и 3 от наредбата.

      Услугата се извършва за лица, с последен постоянен адрес на територията на община Долна баня, продължително пребивавали в чужбина, както и когато има съмнения относно запазването или загубването на българско гражданство.

      Заявлението се подава чрез общината по постоянния адрес на лицето или чрез общината по местожителство или постоянния адрес преди напускане на страната.
      Когато лицето е починало, заявлението се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалия.

      Когато лицето не е навършило 14-годишна възраст или е поставено под пълно запрещение, заявлението се подава от двамата родители или от настойника му. Тя се подава само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.
      Лице от 14- до 18-годишна възраст или поставено под ограничено запрещение подава заявлението лично. Същото се приподписва от двамата родители или попечителя. То се приподписва само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.
      Документите, представени от заинтересуваните лица, в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните разпоредби на двустранните международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове, съставена в Хага на 5.Х.1961 г., по които Р България е страна, или на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, както и бъдат снабдени с преводи на български език, които се извършват и заверяват по предвидения ред.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София, общ. Долна баня, гр. Долна баня, ул. "Търговска" № 134, п.к. 2040
Код за междуселищно избиране: 07120
Телефон за връзка: (07120)2121
Адрес на електронна поща: obshtinadb@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи при непрекъснат режим на работа. Телефон за връзка: 07120/8834. Обедна почивка на останалите отдели от 12:00 ч. до 13:00 ч.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Заплащане