Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. "Цар Освободител" 33, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: 0601/6 41 42, Стационарен телефон-на цената на един градски разговор/съгласно Вашият тарифен план
Факс: 0601/7 75 54
Адрес на електронна поща: rzi-targovishte@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Звеното за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на обявеното работно време. При наличие на чакащи клиенти е осигурена възможност за обслужването им до 19:00 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугатаЗа да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
- лице (изпълнителен директор, управител), което представлява юридическо лице - лечебно заведение
Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице:
- в звеното за административно обслужване - писмено или устно;
- на ел-поща: rzi-targovishte@mh.government.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
Необходими са Ви следните документи:
А. Заявление за получаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност (по образец).
1. данни за Единния идентификационен код на дружеството или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
2. правилникът за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
3. диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1 съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл.43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
4. данните от документа за самоличност - за членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение;
5. разрешението от компетентния държавен орган, когато в лечебното заведение ще се използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение;
6. документи за платена държавна такса по чл. 49, ал. 3 от този закон и по чл. 46 от Закона за здравето, а в случаите по ал. 6 - и документ за платена държавна такса по чл. 11, ал. 6 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки.
Б. Необходими документи за извършване на оценка на изискванията на Наредбата по чл. 46, ал. 3, правилника по чл. 28а, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти и за издаване на удостоверение.
1. Документи за квалификация на управителя и главна медицинска сестра, с изискванията на ЗЛЗ.
2. Длъжностни характеристики на медицинските специалисти;
3. Правилници за вътрешния ред в отделенията и МДЛ;
4. Кадрова окомплектованост на структурите – щатно разписание, трудови договори, дипломи, сертификати;
5. Оборудването и апаратурата, необходими за осъществяването на диагностичната и лечебната дейност, в съответствие с медицинските стандарти – документация за медицинското оборудване и друга техника, договори за поддръжка;
6. Договори на лечебното заведение с други лечебни заведения, за обезпечаване на дейности, за които не са разкрити структури в съответната болница.
7. Заповеди на ръководителя на ЛЗ за сформиране на задължителни комисии по ЗЛЗ и Наредба № 49/18.10.2010 г.
8. Програма за профилактика и контрол на ВБИ, съгласно медицински стандарт по профилактика и контрол на ВБИ.
9. Методите и средствата за текуща и крайна дезинфекция, както и редът за осъществяване на правилата за асептика и антисептика съгласно медицински стандарт по профилактика и контрол на ВБИ.
10. Заповеди на ръководителя на лечебното заведение за определяне на:
редът за изписване на лекарства, тяхното съхраняване и раздаване на пациентите, както и начинът за водене на съответната документация;
редът и начинът за организиране и провеждане на храненето на пациентите, лекуващи се в стационарни условия;
правилата за движението на медицинския и на административния документооборот.
11. Правила за движението на медицинския и на административния документооборот.
12. Заповед на ръководителя на лечебното заведение за определяне на реда за предаване на труповете на починали пациенти.
Вътрешен ход на процедуратаЗаявлението за издаване на административния акт – Удостоверение за изпълнение на изискванията на Наредбата по чл.46, ал.3 от Закона за лечебните заведения и на утвърдените медицински стандарти, се адресира до министъра на здравеопазването, чрез директора на РЗИ - Търговище, заедно с придружаващите го документи по т.А от настоящата процедура. Заявлението и придружаващите го документи се подават в звеното за административно обслужване в РЗИ - Търговище и се завеждат в Единната информационна система за документооборот от служителите на Звеното.
След резолюция от директора на РЗИ - Търговище заявлението и приложените документи се предават на директор на дирекция „Медицински дейности”.
Директор дирекция „Медицински дейности” преглежда представените документи и в тридневен срок ги представя на директора на РЗИ - Търговище, заедно със становище относно пълнотата на представените документи и заповед за формиране на комисия за извършване на проверка в съответното лечебно заведение, относно спазването на изискванията на наредбата по чл. 46, ал. 3, правилника по чл. 28а, ал. 3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти. В комисията задължително участват представители на дирекция „Медицински дейности” и дирекция „Надзор на заразните болести”. След това заповедта се представя за подпис от директора на РЗИ - Търговище.
Комисията извършва проверка в лечебното заведение в 10-дневен срок от подаване на заявлението, и в срок от 3 дни след извършването на проверката съставя протокол в три екземпляра – един за лечебното заведение, един за РЗИ - Търговище и един за МЗ. При установяване на несъответствия, комисията дава предписания и определя срок за отстраняването им.
При изпълнение на изискванията по спазването на изискванията на наредбата по чл.46, ал.3, правилника по чл.28а, ал.3 от ЗЛЗ и на утвърдените медицински стандарти или на даденото предписание, комисията изготвя удостоверението и го представя за подпис от директора на РЗИ - Търговище.
Преписката се представя в звеното за административно обслужване, което извършва окомплектоване на документите и в едноседмичен срок от извършване на проверката / изпълнение на предписанията, регионалната здравна инспекция изпраща на министъра на здравеопазването всички документи, по т. А, протоколите от извършените проверки по Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговаря устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и утвърдените медицински стандарти, по специалностите, за които лечебното заведение е подало заявление за включването им в предмета му на дейност и Удостоверението.
В случаите, когато лечебното заведение ще извършва вземане и присаждане на органи, тъкани и клетки, в деня на постъпване на заявлението регионалната здравна инспекция изпраща по служебен път искане до Изпълнителната агенция по трансплантация за извършване на проверка относно спазването на утвърдените медицински стандарти в областта на трансплантацията от лечебното заведение.
В тези случаи, в Министерство на здравеопазването се изпраща и удостоверението от ИАТ, че в лечебното заведение може да се извършва вземане и присаждане на органи, тъкани и клетки в съответствие с утвърдените медицински стандарти.
Издадените от Министъра на здравеопазването разрешения се получават от Министерството на здравеопазването.
Промените във вписаните в разрешението Разрешително за осъществяване на лечебна дейност обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, касаещи промяната.
Отказ за издаване на Удостоверение:
При непълнота на представените документи за издаване на Удостоверение от РЗИ и непредставяне на същите в определения срок, както и при наличие на несъответствия на лечебното заведение с изискванията на Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговаря устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и утвърдените медицински стандарти.
В тези случаи комисията издава предписания за привеждане на лечебното заведение в съответствие с изискванията на Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговаря устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и утвърдените медицински стандарти и определят срок за изпълнението им.
Резултат от процедуратаУдостоверение за съотвествие с изискванията на Наредна 49 от 2010 г.
Издаването на Удостоверение дава право на лечебните заведения по чл.46 от ЗЛЗ да получат разрешение за осъществяване на лечебна дейност от министъра на здравеопазването
Регистрираните лица са длъжни в 7-дневен срок от настъпване на промяна в обстоятелство, вписано в регистъра, да уведомят Министерство на здравеопазването, чрез РЗИ - Търговище, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната.
Срок на валидностУдостоверението се издава за неопределен срок. Действието му се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата с последващо издаване на ново Удостоверение или при прекратяване на разрешението за осъществяване на лечебна дейност от Министъра на здравеопазването
Закон за лечебните заведения
Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 134 лв.Такси, администрирани от РЗИ - Търговище:
1. Такса 134 лв. - съгл. чл.18, т.2 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето (ПМС № 242 от 2007 г.)
Такси, администрирани от Министерство на здравеопазването:
1. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 от Закона за лечебните заведения при първоначално вписване в регистъра по чл. 49, ал. 1 от Закона за лечебните заведения - 1066 лв., съгласно чл. 5, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения;
· Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението в РЗИ - Търговище.
· Начин на плащане: Таксата може да се заплати по банковата сметка на Министерство на здравеопазването.
2. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 ЗЛЗ при промяна на вписаните в регистъра на лечебните заведения по чл. 49, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от Закона за лечебните заведения обстоятелства се събира такса 548 лв - съгласно чл. 5, ал. 2 от
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения;
· Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението в РЗИ - Търговище.
· Начин на плащане: Таксата може да се заплати по банковата сметка на Министерство на здравеопазването.
3. За издаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност по чл. 46 ЗЛЗ при промяна на видовете лечебни дейности, за които е издадено разрешението по чл. 49, ал. 1, т. 5 от Закона за лечебните заведения, - 562 лв, съгласно чл. 5, ал. 3 от Тарифа за таксите, които се
събират по Закона за лечебните заведения;
· Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението в РЗИ - Търговище.
· Начин на плащане: Таксата може да се заплати по банковата сметка на Министерство на здравеопазването.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта