Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител:
Всеки гражданин на Република България, чужденците и лицата без гражданство, както и всички юридически лица.
Необходими документи:
1. Заявление по образец
Заявлението задължително трябва да съдържа следните реквизити:
- трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
- описание на исканата информация;
- адреса за кореспонденция със заявителя;
- предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация.
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, устно, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или чрез платформата за достъп до обществена информация.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва служебно до главния секретар и директора на дирекция “Административно-правно, финансово и стопанско обслужване”, притежаващи юридическо образование за разглеждане във възможно най-кратък срок, но не по-късно от 14 дни след датата на регистрирането му.
В случаите, когато се налага уточняване на заявлението по смисъла на чл. 29, ал. 1 от ЗДОИ, срокът по ал. 1 започва да тече от датата на уточняване на същото, като датата на уточняването се отбелязва в регистъра. В случай, че заявителят не уточни предмета на исканата обществена информация в 30-дневния срок от датата на регистриране на заявлението, то се оставя без разглеждане. В този случай заявителя се уведомява писмено с писмо, по предложение на главния секретар.
Ако главния секретар прецени, че исканата информация е обществена и подаденото заявление е основателно, изготвя проект на решение за предоставяне на достъп до обществена информация, който съдържа реквизитите, предвидени в чл. 34 от ЗДОИ..
След подписване на решението от директора на РЗИ, се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка или се изпраща по електронен път, когато заявителят е поискал информацията да му бъде предоставена по електронен път и е посочил адрес на електронна поща.
Срок за предоставяне на информацията – не по-кратък от 30 дни, считано от датата на получаване на решението.
Директорът на компетентна да предостави исканата информация дирекция, предприема действията по предоставянето на информацията.
Достъп до обществената информация се предоставя на заявителя, след заплащане на определените разходи и представянето на платежен документ – когато се изисква.
Когато заявителят е поискал достъпът до информация да му бъде предоставен по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването, решението за предоставянето на достъп заедно с копие от информацията се изпраща на посочения адрес на електронна поща или интернет адреса, на който се съдържат данните. В тези случаи не се заплащат разходи по предоставянето.
Отказ за извършване на процедурата:
Основание за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация е налице, когато:
1. исканата информация е класифицирана информация или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон, както и в случаите по чл. 13, ал. 2;
2. достъпът засяга интересите на трето лице и то изрично е отказало предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
3. исканата обществена информация е предоставена на заявителя през предходните 6 месеца.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Решението на административния съд не подлежи на касационно оспорване.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място в РЗИ-Разград в Центъра за административно обслужване на РЗИ;
Преглед/четене на предоставената информация се извършва в сградата на РЗИ-Разград, стая 305.
2. чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес, като разходите за доставка са за сметка на заявителя.
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg, на посочен от заявителя електронен адрес.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
Резултат от процедуратаВ резултат на процедурата се удовлетворява правото на всяко физическо или юридическо лице, на достъп до обществена информация.
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път.
Закон за достъп до обществена информация
За услугата се заплаща такса
Достъпът до обществена информация е безплатен. Съгласно чл.20, ал. 2 от ЗДОИ, заплащат се материалните разходи по предоставянето на услугата по нормативи, съгласно НАРЕДБА № Н-1 от 7 март 2022 г. за определяне на нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация (Обн. ДВ. бр.22 от 18 март 2022г.)
При не заплащане на определената сума се губи правото на достъпа.
Размер на разходите:
1. Хартия А4 1 лист 0,01 лв.
2. Хартия А3 1 лист 0,02 лв.
3. Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А4 1 стр.0,02 лв.
4. Разход за тонер за едностранно отпечатване на лист хартия А3 1 стр.0,04 лв.
5. CD диск 700 MB 1 бр.0,26 лв.
6. DVD диск 4,7 MB 1 бр.0,30 лв.
7. DVD диск 8,5 MB 1 бр.0,67 лв.
8. USB флаш памет 4 GB 1 бр.3,46 лв.
9. USB флаш памет 8 GB 1 бр.5,72 лв.
10. USB флаш памет 16 GB 1 бр.7,93 лв.
11. USB флаш памет 32 GB 1 бр.9,47 лв.
Разходите по предоставянето на достъпа до исканата обществена информация могат да бъдат заплатени по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград;
- по банков път;
- чрез терминално устройство ПОС в касата на РЗИ - Разград.
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Ако заявителят не плати съответните разходи, следва да се приеме, че се е отказал от достъп до исканата обществена информация.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта