Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: 4343
Факс: 2068
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, От 08:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 часа. Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеГражданинът, желаещ да му бъде възстановено българското гражданство може да поиска това да стане чрез кмета на община Стражица. За целта той трябва да представи необходимите документи и да заплати съответната такса към Министерство на правосъдието. По служебен път се прави справка в Регистъра на населението за това дали лицето подало заявлението е родено на територията на община Стражица, данни за родители. Към тези документи се прилагат и всички съществуващи такива, с които да бъде доказано българското гражданство.
ПроцедуриНеобходими документи за предоставяне на услугата:
- препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната;
- актуална снимка паспортен формат - 2 бр.;
- официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена;
- фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя;
- документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова;
- препис от акт за смърт, ако лицето е починало;
- документ за внесена държавна такса.
Начини на заявяване на услугата:
- Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
- Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Комплектоване и проверка на документи към искане за издаване на удостоверение за установяване на българско гражданство;
Получаване на удостоверение от Министерството на правосъдието
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга.