Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно-правно, информационно обслужване и гражданско състояние
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4359
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 17:00 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявление за съставяне на акт за ражданеo Документ за раждане от чужбина с превод на български език, извършен и заверен по реда на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа;
o Документ за самоличност(за сверка);
o Заявление по чл. 9, ал. 2 от ЗГР.
Заявление за съставяне на акт за сключен граждански бракo Документ за сключен граждански брак в чужбина с превод на български език, извършен и заверен по реда на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа
Документ за самоличност(за сверка).
Заявление за съставяне на акт за смъртo Документи за смърт от чужбина с превод на български език, извършен и заверен по реда на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа;
o Удостоверение за идентичност на имената на починалия в чужбина ( при необходимост ).
o Документ за самоличност(за сверка).
ПроцедуриНачини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация. Електронното изявление се смята за получено, ако от общината, потвърдят получаването му.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- Лично или чрез упълномощено лице;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация