Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно-правно, информационно обслужване и гражданско състояние
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4359
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 17:00 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документиo Адресна карта за настоящ адрес;
o Документ за самоличност(за сверка);
o Нотариално заверено изрично пълномощно /в случите на искане от други лица/.
o Документ за собственост на имота или договор за ползване на имот за жилищни нужди, или други документи, доказващи собствеността на имота;
o Декларация по чл. 92, ал. 6 от Закона за гражданската регистрация(попълва се от собственика на имота, когато заявителят не е собственик);
o Декларация по чл.92, ал.3 от Закона за гражданската регистрация(попълва се от собственика на имота, когато заявителят не е собственик);
o Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път чрез Портала на електронното управление.
ПроцедуриНачини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в Регистъра за населението.
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт по избран от заявителя начин.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 6 лв.
За експресна услуга 12 лв.
Банка ДСК ЕАД
клон Стражица
IBAN: BG55STSA93008401101200
BIC: STSABGSF
код вид плащане: 448007
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път