Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно-правно, информационно обслужване и гражданско състояние
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: (06161)4359
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, Продължителност на работното време - 8 часа. От 08:30 до 17:00 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Процедура по предоставяне на административната услугаНеобходими документи за предоставяне на услугата:
o Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението
o Официален документ, в който са записани имената, дата на раждане, пол и семейно положение на чуждия гражданин (документите, в зависимост от чуждата държава, в която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните двустранни международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове и да бъдат снабдени с преводи на български език)
o Документ за самоличност(за сверка);
o Нотариално заверено пълномощно (изисква се в случай, че заявителят не е титуляр).
o Платена такса за административната услуга.
Когато едно от лицата, желаещи да сключат брак, е чужд гражданин, е необходимо и неговото писмено съгласие, в свободен текст, за вписване на личните му данни в утвърдения образец.
Начини на заявяване на услугата:
- Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
- Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- Чрез лицензиран пощенски оператор
- Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението;
При установени пречки за сключване на брака, длъжностното лице изготвя мотивиран отказ;
При липса на пречки удостоверението се изготвя.
Получаване на индивидуалния административен акт:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 8 лв.
За бърза услуга 12 лв.
За експресна услуга 18 лв.
Банка ДСК ЕАД
клон Стражица
IBAN: BG55STSA93008401101200
BIC: STSABGSF
код вид плащане: 448007
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път