Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Посреднически услуги"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. Княз Ал. Дондуков № 3, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9808719
Факс: (02)9867802
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедната почивка е 30 минути между 12,00 и 14,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Регистрация и предоставяне на удостоверения на предприятия, които осигуряват временна работа Регистрацията се извършва в Агенцията по заетостта след подаване на заявление по електронен път за вписване в регистъра по чл. 25а, ал. 1 от Закон за насърчаване на заетостта, с приложени документи. Изпълнителният директор или оправомощено от него длъжностно лице издава удостоверение за регистрация за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна работа.
Заявители могат да бъдат местни физически или юридически лица, както и чуждестранни юридически лица, осъществяващи търговска дейност в Република България.
За извършване на регистрацията се подават следните документи:
1. Заявление за регистрация за извършване на дейност като предприятие, което осигурява временна работа. Заявлението се подава с електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, освен в случаите по чл. 22, ал. 6 от Закона за електронното управление;
2. Банкови или застрахователни документи за сключена застраховка или банкова гаранция в размер 200 000 лв. за вземанията на работниците и служителите, които ще бъдат наемани от тях за осигуряване на временна работа;
3. Вътрешен правилник за осъществяване на дейността с приложени проекти на договор с предприятие ползвател и трудов договор с работник/ служител;
4. Други документи - лицата, регистрирани по законодателството на друга държава, доказват обстоятелствата по чл. 74е, ал. 2, т. 1 - т. 4 от ЗНЗ съобразно законодателството на държавата по регистрация.
Агенцията по заетостта проверява по служебен ред обстоятелствата по чл. 74е, ал. 2, т. 1 - 6 от ЗНЗ за лицата, регистрирани по българското законодателство
Няма срок за подаване на заявление за първоначална регистрация. Изпълнителният директор или оправомощено от него длъжностно лице се произнася по заявлението и по приложените към него документи в срок 14 дни от датата на получаването им. Ако заявлението и/или приложенията към него не отговарят на изискванията, заявителят се уведомява чрез регистъра по чл. 25а, ал. 1 от ЗНЗ да отстрани констатираните непълноти и/или неточности в срок 30 дни от датата на получаване на заявлението, като в случая срокът за издаване на удостоверение се удължава до отстраняване на пропуските.
Компетентният орган извършва проверка на данните, съдържащи се в приложената документация към заявлението за регистрация на предприятие, което осигурява временна работа. Проверява се по изброен списък от показатели (контролен лист) дали заявителят отговаря на тях за издаване на удостоверение за регистрация и се отбелязва по кои отговаря и по кои не. По контролния лист може да се напишат забележки, които кандидатът трябва да отстрани в определен срок. След като кандидатът отстрани пропуските и съобщи за това, се отбелязва в контролния лист дали е за регистрация или за отказ.
Отказът за вписване в съответния регистър се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Закон за насърчаване на заетостта