Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, пл.Свобода №6, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)812223
Факс: (082)820092
Адрес на електронна поща: governor@ruse.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедна почивка 12:30-13:00 часа. Центъра за обслужване на граждани е с непрекъснато работно време от 09:00-17:30 часа.
Заявяване на услугатаФормулярът за заявяване на услугата може да се изтегли от панел „Образци“, както и на интернет адрес:
https://ruse.egov.bg/wps/portal/district-ruse/administrative-services/admin-services
Подаване на заявление от заинтересовано лице или упълномощен представител за издаване на удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост на имот или за отписване на имота от актовите книги:
• По пощата на адрес: 7000 Русе, пл. Свобода № 6 или чрез лицензиран пощенски оператор;
• В Центъра за административно обслужване в ОА-Русе /Информационен център/;
• Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
• На електронни пощи: governor@ruse.egov.bg и delо@ruse.egov.bg;
• Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
• Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/oblastni%20administratsii/ - изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader/;
• Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Ниво на осигуреност – високо
Средство за идентификация - КЕП
В случай на заявяване на услугата чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги или по електронна поща заявленията, както и всички приложени към тях документи, следва да бъдат подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП).
Заявление по образец
Заявление по образец (образците на заявления за всяка услута са налични в секция образци на документи)
Пълномощно
Упълномощеният представител прилага нотариално заверено пълномощно или договор за правна защита и съдействие
Извършване на услугатаИзвършване на проверка и изготвяне на удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост или за отписване на имота от актовите книги
Производството започва по искане на заинтересовано физическо или юридическо лице. Към искането за издаване на удостоверение от областния управител трябва да бъдат приложени: документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път като при необходимост се представят актуална скица за имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта и удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове.
Преписката се регистрира с входящ номер и се предава на областния управител или определено с негова заповед лице за резолюция до директора на дирекция АКРРДС.
Директорът на дирекция АКРРДС насочва преписката до служител от дирекция АКРРДС.
Служителят извършва проверка на приложените към преписката документи и в случай, че установи несъответствия или пропуски, изисква допълнителни документи и уточняване. След пълното окомплектоване на преписката проверява в актовите книги за държавна собственост дали за описания като вид и местонахождение недвижим имот има съставен АДС. За целта се проверяват както актуваните от областен управител след 01.06.1996г. недвижими имоти, така и предадените от общинските администрации по-рано съставени АДС.
Удостоверяването се изготвя на бланка на областен управител, респ. областна администрация. В него се записва установеното, а именно че за описания имот към настоящия момент няма данни за съставен АДС, респективно че такъв е съставен, като се посочва номера и датата на съставянето му. В случай, че за имота е бил съставен АДС и със заповед е отписан от актовите книги на имотите - държавна собственост, в удостоверението се отразява това обстоятелство като се конкретизира номер и дата на заповедта за отписване и органа, който я е издал.
Когато не е заявена електронна административна услуга, удостоверението се изготвя на хартиен носител, подписва се от областния управител и се заверява с печата на областен управител, респ. областна администрация.
Получаване на услугатаПолучаването на изготвения документ от заявителя на услугата или упълномощен представител се извършва по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· По пощата, на посочен от адресата адрес;
· На ръка в Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10.00 лв. / 5.11 €
За бърза услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За услугата се заплаща фиксирана такса съгласно Тарифа за таксите, които се събират по ЗДС в зависимост от вида:
Обикновена услуга - 10.00 лв; 5.11 €
Бърза услуга - 15.00 лв; 7.67 €
Банкова сметка на Областна администрация – Русе
ОББ АД – клон Русе;
BIC: UBBSBGSF
IBAN: BG85UBBS80023106111000
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път