Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Балчик, гр. Балчик, пл."21-ви септември" № 6, п.к. 9600
Код за междуселищно избиране: 0579
Телефон за връзка: 070018708
Адрес на електронна поща: grao@balchik.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, почивка 30 минути, като е осигурено непрекъснатост на процеса за обслужване на гражданите
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, указанияНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик, чрез декларация по образец, подадена лично пред органа, или с нотариална заверка на подписа; /по чл.92,ал.3 от ЗГР/
Писмено съгласие на собственика или ползвателя на имота чрез декларация по образец, подадена лично или с нотариална заверка на подписа, когато собственикът или ползвателят на имота живее във фактическо съпружеско съжителство; /по чл.92,ал.6 от ЗГР/
Документ за собственост; (по служебен път при вписан Нотариалния акт в Агенция по вписванията след 2000 г.)
Документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции;
Други документи, доказващи собствеността или ползването на имота.
Копие на настанителна заповед – за ползвателите на общинско жилище (по служебен път).
Платена такса за административната услуга.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението и в регистъра за граждански брак;
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт по избран от заявителя начин
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично от звеното за административно обслужване;
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща фиксирана цена на стойност 4 лв.Банкова сметка на Община Балчик: BG38 UNCR 9660 84 9750 3315
BIC код на УниКредит Булбанк: UNCRBGSF
Вид на плащане: 44 80 07
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По електронен път