Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаХигиенното заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина е част от набора документи, който се представя в Регионалната инспекция по околната среда и води – София (РИОСВ – София) за издаване на разрешение за извършване на дейности по третиране на отпадъци, което се издава от директора на РИОСВ - София, на чиято територия се извършват дейностите. Когато дейностите се извършват на територията на повече от една РЗИ, то се издава от директора на всяка РЗИ поотделно за дейностите, извършвани на територията на съответната инспекция.
Тази процедура се прилага в случаите, когато физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, извършват дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина по оползотворяване и/или обезвреждане на същите, включително предварително третиране преди оползотворяването или обезвреждането и подлежат на разрешителен режим.
ЗаявителиФизическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското или по националното си законодателство, на държавни и общински предприятия, сдружения на общини, кооперации и бюджетни предприятия, които извършват дейности, включващи оползотворяване и/ или обезвреждане на опасни отпадъци от лечебни заведения на територията на област София - град.
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актлицето подава заявление за издаване на хигиенно заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманна медицина по образец до директора на Столична РЗИ по един от следните начини:
• Лично – с документ за самоличност;
• Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
• От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
• Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
• Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1795?staId=1319&cP=3
Необходими документи· Заявление по образец;
· Становище за класификация на отпадъците;
· Информация за технологичния процес, в резултата на който се образува отпадъка, произход и количество на отпадъците); дейности, които ще се извършват; списък на необходимия персонал по длъжности, квалификация и задължения;
· Отговорно лице за организиране безопасното управление на опасните отпадъци;
· Програма за управление на дейностите по отпадъците;
· Удостоверение за актуално съдебно състояние на фирмата;
· Технологичен проект за обезвреждане/оползотворяване на отпадъците, съоръжения, капацитет;
· Авариен план и мерките за сигурност, които ще се приемат;
· Решение по оценка на въздействието върху околната среда или решение да не се извършва ОВОС.
· Данни за EИК на дружеството или кооперацията от Търговския регистър, а за чуждестранните - документ за правния статут на чуждестранно лице, издаден в съответствие с националното законодателство на заявителя, до три месеца преди подаване на заявлението;
· Подробен устройствен план на имота.
· Заверено копие на Нотариален акт или на договор за наем, придружен с удостоверителен документ за собственост на имота
· Документ за платена такса
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копията са заверени с „Вярно с оргинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на СРЗИ. То може да се подава писмено или устно, като заявителят избира формата и начина на заявяване.
Заявлението и прилежащите документи се подават в Центъра за административно обслужване (ЦАО) на СРЗИ, като служител от ЦАО ги регистрира под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и насочва служебната преписка с резолюция до директора на дирекция „Надзор на заразните болести” (НЗБ). Преписката се насочва служебно за резолюция от директор на дирекция ”Надзор на заразните болести” за изпълнение и контрол към отдел ”Противоепидемичен контрол” (ПЕК). Готовият документ се получава в Центъра за административно обслужване на СРЗИ по начин, упоменат в заявлението. Образуваната преписка, комплектувана с екземпляр от заключението се предава в отдел ПЕК за съхранение и архив. В 14 дневен срок от подаване на заявлението главен инспектор от отдел ”Противоепидемичен контрол” извършва проверка на документите и изготвя експертна оценка. При непълноти в документацията и /или несъответствие със Закона за управление на отпадъците заявителя се уведомява писмено за отстраняване на съответните пропуски и му се определя 20 дневен срок за подаване на исканата допълнителна информация. Резултатите от проверката се отразяват в протокол.
Хигиенното заключение се изготвя в срок до 14 дни от подаване на заявлението в два екземпляра – един за заявителя и един за досието на обекта. Вторият му екземпляр се подписва от специалиста и директор на дирекция НЗБ и преписката се предава за подпис от директора на СРЗИ.
Получаването на готовия документ се извършва по избрания от лицето начин. Цялостната преписка след окончателното й приключване се предава на директор дирекция НЗБ за прилагане в досието на обекта и провеждане на здравен контрол.
Контролът по изпълнение и спазване на реда за издаване на хигиенното заключение е на директор дирекция НЗБ.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт
-
в зависимост от изразеното в заявлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Закон за управление на отпадъците
Наредба № 1 от 9 февруари 2015 г. за изискванията към дейностите по събиране и третиране на отпадъците на територията на лечебните и здравните заведения
Наредба № 2 от 23.07.2014 г. за класификация на отпадъците
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държания здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здарве по Закона за здравето
НАРЕДБА № 3 ОТ 8 МАЙ 2013 Г. ЗА УТВЪРЖДАВАНЕТО НА МЕДИЦИНСКИ СТАНДАРТ ПО ПРЕВЕНЦИЯ И КОНТРОЛ НА ВЪТРЕБОЛНИЧНИТЕ ИНФЕКЦИИ
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 123 лв.На основание чл. 21а от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за издаване на хигиенно заключение за извършване на дейности с опасни отпадъци от хуманната медицина, се събира такса в размер на 123,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път