Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугаЗаявител:
Всички физически и юридически лица, регистрирани по Търговския закон или по законодателството на държава членка на Европейския съюз.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
3. Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
4. Свидетелство за съдимост на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
5. Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
6. Декларация по чл. 238, ал. 3, т. 1 от ЗЛПХМ, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си;
7. Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето, определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж), съгл. чл. 238, ал. 3, т. 3 от ЗЛПХМ;
8. Документ за платена държавна такса в размер, определен в Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.
Забележка: Първични документи, които са налични вече в РЗИ-Разград и са актуални, не се изискват от заявителя.
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
В случай на устно заявявяне, се изготвя протокол от служителя, приел заявлението. Служител от ЦАО попълва необходимите документи, които се подписват от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, като в него задължително се отбелязват и приложените документи. При устното заявяване по телефона, протоколът се подписва само от служителя.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция „Медицински дейности“.
В срок от 2 работни дни от подаване на заявлението, длъжностното лице извършва проверка на изискуемите документи. При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено за необходимостта от допълване на преписката и се определя срок за отстраняването им. Срокът за издаване на Разрешение за съхранение и продажба на лекарствени продукти спира да тече от деня на уведомяването на заявителя.
В 14-дневен срок от подаване на заявлението или от отстраняване на непълнотите в представените документи, отговорният служител на дирекция „Медицински дейности“ извършва проверка относно спазване на Наредба № 29/2008г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията. В случаите, когато се установи, че не са спазени изисквания на Наредбата, в 7-дневен срок от извършване на проверката РЗИ дава предписания и определя срок за отстраняването им.
В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите, директорът на РЗИ издава удостоверение за регистрация на дрогерия или прави мотивиран отказ за издаването му.
Отговорният служител в дирекция „Медицински дейности“ извършва вписване в Регистъра на издадените удостоверения за регистрация на дрогерии, воден в РЗИ – Разград.
Отказ за извършване на процедурата:
При непълнота на изискуемите документи и непредставяне на същите в определения срок.
При незаплатена такса.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград
rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
РезултатИздаване на удостоверение за регистрация, въз основа на което регистрираните лица могат да извършват дейностите по чл.238 ал.1 от ЗЛПХМ, както следва:
· търговия с лекарствени продукти, които се отпускат без лекарско предписание;
· медицински изделия;
· продукти и стоки със значение за здравето на човека – хранителни добавки, храни със специално предназначение, козметични продукти и биоциди от група I ”Дезинфектанти и общи биоциди” и група III “Биоциди за борба с вредители”.
В дрогерията имат право да работят само медицински специалисти.
Начини на получаване на резултата от услугата:
Административният акт се получава от заявителя по начин, указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път.
Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 200 лв.1. Такса: 200 лв., съгласно чл.32, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по закона за лекарствените продукти в хуманната медицина (ПМС №296/04.12.2007 г. – ДВ бр.102 от 2010 г.) - за оценка на документация за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия.
2. Такса: 100 лв., съгласно чл.32, ал. 2, т. 1 и 2 от Тарифа за таксите, които се събират по закона за лекарствените продукти в хуманната медицина (ПМС №296/04.12.2007 г. – ДВ бр.102 от 2010 г.) - за оценка на документация за промяна в удостоверението за регистрация на дрогерията - при промяна на адреса и/или при промяна на ръководителя на дрогерията.
3. Такса: 10 лв., съгласно чл.33 от Тарифа за таксите, които се събират по закона за лекарствените продукти в хуманната медицина (ПМС №296/04.12.2007 г. – ДВ бр.102 от 2010 г.) - за издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ.
Срок за плащане: едновременно с подаване на заявлението.
Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград;
- по банков път;
- чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Разград.
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта