Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Документи, удостоверяващи необходимостта от учредяване на сервитутно право и доказващи изпълнението на условията по чл. 192, ал. 3 и чл. 193, ал. 4 от ЗУТ;
3. Документ за плащане на учреденото право, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Цената на правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура се определя по реда на чл. 210 от ЗУТ и се заплаща преди издаване на заповедта.
Заплащането става:
С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Пояснения:
С правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура не могат да се влошават условията за застрояване на поземлените имоти, да се препятства установеният начин на трайно ползване на поземлените имоти и да се засягат разрешени строежи или съществуващи сгради.
Заплащане на такса
За административната услуга не се заплаща.
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 30 дни
Изпълнение на услугата
Правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през държавни поземлени имоти се учредява със заповед на областния управител, когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно. Влошаване в условията за застрояване и ползване на държавни поземлени имоти при учредяване право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура към други имоти може да се допусне по изключение, поради липса на друга техническа възможност или когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно, с разрешение на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Заповедта се вписва в имотния регистър по партидата на поземления имот, който се обслужва от учреденото право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, по партидата на държавния поземлен имот, върху който е учредено правото на преминаване, и в акта за държавна собственост.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.