Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, Велико Търново, пл. "Център" № 2, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)600 839
Факс: (062)600 839
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време от 9.00 до 17.30 часа. Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугата- Със заявление в центъра за административно обслужване;
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в центъра за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Документи, удостоверяващи необходимостта от учредяване на сервитутно право и доказващи изпълнението на условията по чл. 192, ал. 3 и чл. 193, ал. 4 от ЗУТ;
2. Документ за плащане на учреденото право, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Цената на правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура се определя по реда на чл. 210 от ЗУТ и се заплаща преди издаване на заповедта. Заповедта се вписва в имотния регистър по партидата на поземления имот, който се обслужва от учреденото право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, по партидата на държавния поземлен имот, върху който е учредено правото на преминаване, и в акта за държавна собственост.
Проверка за редовност на исканетоЕксперт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Създаване на резултатЕксперт от дирекция АКРРДС подготвя заповед за учредяване право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през държавни поземлени имоти. Заповедта се представя за подпис на областния управител. Заповедта се съобщава на заинтересуваните лица чрез отправяне на писмено съобщение. Отказ да се учреди право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през имоти държавна собственост се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаРезултатът от изпълнението на услугата – влязла в сила заповед за учредяване право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през държавни поземлени имоти, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Преписката се архивира.
Закон за устройство на територията