Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, гр.Варна, ул."Преслав" 26, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)688120
Факс: (052)632365
Адрес на електронна поща: governor@vn.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, - звено "Административно обслужване" работи без прекъсване в работни дни
- обявените телефони са стационарни и цената на един телефонен разговор е спрямо абонаментния план на потребителя
Входиране на заявлениеИздаване на удостоверение за наличие и липса на акт за
държавна собственост на имот
Областна администрация Варна
Дирекция: Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост
Правно основание Граждански процесуален кодекс - чл. 587, ал.1;Закон за държавната собственост - чл. 77 , чл. 82а
Необходими документи
1. Молба-декларация (оригинал) - заверена от служба „Общински имоти” и Данъчна служба при съответната Общинска администрация по местонахождение на имота (при обстоятелствена проверка);
2. Оригинална, актуална скица на имота, с отразени площи на терена и сградите,издадена и заверена от компетентен орган (6-месечен срок от издаването );
3. Удостоверение за идентификация на имота по предходни регулационни и кадастрални планове, издадено от техническа служба при съответната Общинска администрация по местонахождение на имота (задължително се прилага, когато има одобрена кадастрална карта и когато ПУП или кадастралния план са одобрени след 01.06.1996 година);
4. Удостоверение за наследници – оригинал или заверено копие, когато имотът е наследствен;
5. Актуално удостоверение за данъчна оценка;
6. Оригинални или заверени копия (четливи) от документите за собственост, вписани в Службата по вписванията по местонахождение на имота.
7. Платежен документ за платена такса на основание чл. 82а от Закона за държавната собственост
8. Когато имотът попада в границите на бивш стопански двор, задължително се прилагат всички документи, доказващи законосъобразността на проведения търг съгласно действащата към момента на провеждане на търга нормативна уредба (Наредбата за търговете, ЗСПЗЗ и ППЗСПЗЗ), включително и договор, вписан в Службата по вписвания.
При необходимост:
1. Упълномощеният представител прилага пълномощно (договор за правна защита и съдействие);
2. При необходимост могат да бъдат изискани допълнителни документи.
Всички оригинални документи се връщат на заявителя след издаване на удостоверението.
Такса: Съгласно Постановление № 26 от 3.02.2011 г. за одобряване на Тарифата за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост за издаване на удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост, услугата се заплаща:
- обикновена услуга – 10 лв.;- бърза услуга – 15 лв.
Срок за изпълнение
Обикновена услуга – 7 дни; Бърза услуга - 3 дни.
Срокът започва да тече от окомплектоването на преписката, а в случай на заинтересовани лица – след изтичане на срока за подаване на възражение и становище на същите.
Забележка:Прилагат се документи в оригинал или заверени с мокър печат от институцията, която ги е издала.
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 15 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта