Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Дирекция "Финансово стопански дейности и административно обслужване"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Кресна, гр. Кресна,
Код за междуселищно избиране: 00359
Телефон за връзка: 74338887
Факс: 074338730
Адрес на електронна поща: kresna_gl.schet@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, от 12.00 до 13.00 - почивка
заявяванезаявление по образец;
лична карта;
платена такса.
Процедури, документи, описнание Кой може да заяви услугата:
Лицето, за което се отнася удостоверението за постоянен адрес.
Упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.
Законни представители.
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
Необходими документи:
- Заявление за постоянен адрес /по образец/
- Декларация на основание чл. 92, ал. 3 от ЗГР за писмено съгласие на собственика /по образец/ - когато заявителят не е собственик.
Декларацията се подписва лично от собственика пред длъжностното лице или се подава с нотариална заверка на подписа.
- Декларация на основание чл. 92, ал. 6 от ЗГР за писмено съгласие на собственика /по образец/ - когато заявителят живее във фактическо съпружеско съжителство със собственика или ползвателя на имота.
Декларацията се подписва лично от собственика пред длъжностното лице или се подава с нотариална заверка на подписа.
- Копие на документа, доказващ собствеността или ползването на имота за жилищни нужди, настанителна заповед или договор за наем на лица, настанени в държавни или общински жилища; договор за настаняване в специализирани институции; договор за предоставяне на социални услуги, включително договор за ползване на социална или интегрирана здравно-социална услуга за резидентна грижа; при необходимост – удостоверение за идентичност на административен адрес;
- Документ за платена такса
- Нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите на упълномощаване
- Уведомително писмо от МВР за разрешено постоянно пребиваване или удостоверение от Министерство на правосъдието за придобито българско гражданство – за чужденци
- Решение на Държавна агенция за бежанците
При заявяване на нов постоянен адрес при необходимост се представят данни, касаещи лицето и родствениците
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
лично от звеното за административно обслужване;
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г., изм., бр. 69 от 11.09.2012 г., в сила от 11.09.2012 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4.00 лв. / 2.05 €
За експресна услуга 6.00 лв. / 3.07 €
Издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на постоянен адрес - 4, 00 лв; 2,05 евро /срок за изпълнение 7 дни/, 6, 00 лв.; 3, 07 евро /срок за изпълнение 1 ден/.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта