Лицата /бизнес операторите/ подават в Центъра за административно обслужване заявление по образец за вписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Заявлението може да бъде подадено на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор, по електронен път или устно.
Прилаганите към заявлението копия на документи, регламентирани в нормативна уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“, независимо дали са на хартиен носител или сканирани.
Заявлението може да бъде подадено и устно, като в този случай служител от Звеното попълва необходимите документи, които се подписват от служителя и заявителя.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция “Обществено здраве”, отдел ДЗК, респ. до отговорните длъжностни лица в отдел ДЗК.
Заявлението се проверява в срок до 5 работни дни от неговото подаване от определеното длъжностно лице. При установяване на непълнота/нередовност на представените документи, се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца.
При неотстраняване на непълнотата/нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите служителят вписва обекта в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води комисия, определена от директора на РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията, компетентният орган издава:
· предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
· заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората
След като компетентния орган е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
· продължаване или спиране на дейността на обекта;
· възобновяване на дейността на обекта;
· заличаване на регистрацията на обекта.
В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта.
Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
При настъпване на промяна във вписаните в регистъра обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от ЗХ, в срок до три работни дни от настъпването ?, бизнес операторът подава уведомление до РЗИ, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
В 7-дневен срок от уведомяването промяната се вписва в регистъра.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация.
Отказ за извършване на процедурата:
При неотстраняване на непълнотата /нередовността на представените документи или при неизпълнение на предписание на компетентен орган, съответният служител изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ; Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път съгласно Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги. При подаване на заявлението по електронен път, същото следва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (OB, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.
Сканираните, приложени към него документи следва да отговарят на следните изисквания:
• Документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
• Документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
• Документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
• Сканираните документи трябва да са черно-бели изображения с разделителна способност 300 dpi (точки на инч);
• Файлът, съдържащ документа(ите), да не е заразен с вируси;
• Общият обем на искането и файловете да не надхвърля 5 МБ.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата - първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – няма.
Вписване в регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Регистърът е публичен и съдържа:
1. име или наименование на бизнес оператора, извършващ дейност по чл. 26, ал. 1, адрес на управление и единен идентификационен код по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентни данни на бизнес оператора, регистриран в друга държава-членка на Европейския съюз, или друга държава – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство;
2. вид и адрес на обекта;
3. информацията по чл. 26, ал. 2, т. 5;
4. дата на започване на дейността;
5. дата и период на спиране и дата на възстановяване на дейността.
Регистрация се извършва за неопределен срок. Действието на регистрацията се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата вписани в регистъра.
Начини на получаване на резултата от услугата
Административният акт се получава от заявителя по начин указан в подаденото от него заявление, а именно:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител, в центъра за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. По електронен път.