Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, ул. "Кирил и Методий" №8, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)611168
Факс: (084)629795
Адрес на електронна поща: rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, В центъра за административно обслужване се осигурява непрекъсваем режим на работа с граждани в рамките на обявеното работно време от 8,30 до 17,00 ч.
Заявяване на услугатаЗаявител:
Лице (изпълнителен директор, управител), което представлява юридическото лице – лечебно заведение.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава - за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;
3. Правилник за устройството, дейността и вътрешния ред на лечебното заведение;
4. Диплома за съответното висше образование на лицата, управляващи лечебното заведение, а за лицата по чл. 63, ал. 1, съответно и диплома, свидетелство или удостоверение за квалификация по здравен мениджмънт или диплома, или свидетелство за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт;
5. Данните от документа за самоличност - за членовете на изпълнителните и контролните органи на лечебното заведение;
6. Стандартните оперативни процедури, които съдържат подробни писмени описания на последователността и начина на извършване на дейностите по трансплантация за всеки специфичен процес, материалите и методите, които ще се използват, и очаквания резултат - за тъканните банки;
7. Документи за платена държавна такса по чл. 41, ал. 4 от ЗЛЗ и по чл. 46 от Закона за здравето.
Забележка: Първични документи, които са налични вече в РЗИ-Разград и са актуални, не се изискват от заявителя
Вътрешен ходЗаявлението може да бъде подадено на място в Центъра за административно обслужване на РЗИ, чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
Към заявлението се прилагат документите, посочени в т. V.
Заявлението се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7.
Регистрираното заявление се насочва за изпълнение до дирекция „Медицински дейности” и до дирекция „Надзор на заразните болести“, респ. до отговорните длъжностни лица в дирекциите.
В 20-дневен срок от постъпване на заявлението, служители на дирекция „Медицински дейности” и дирекция „Надзор на заразните болести” извършват проверка относно спазването на изискванията на ЗЛЗ, Наредба № 49/2010 г., на утвърдените медицински стандарти и наличието на лицензия за използване на източници на йонизиращи лъчения за медицински цели, когато лечебното заведение ще използва медицинско оборудване с източник на йонизиращо лъчение, и издава удостоверение за съответствие.
При установени при проверката несъответствия, се дават предписания и се определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
В деня на постъпване на заявлението, Регионална здравна инспекция изпраща по служебен път искане до Българския лекарски съюз, съответно до Българския зъболекарски съюз, за издаване на удостоверения за вписване в техните регистри на членовете на управителните и контролните органи на лечебното заведение, които са лекари или лекари по дентална медицина. Съсловните организации издават удостоверенията в 5-дневен срок от постъпване на искането.
В едноседмичен срок от извършване на проверката относно спазване на здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти и получаване на удостоверенията от съсловните организации, директорът на регионалната здравна инспекция изпраща на Изпълнителната агенция „Медицински надзор“ заявлението с приложените документи и издаденото удостоверение за съответствие.
При непълноти на представените документи, Изпълнителната агенция "Медицински надзор" в 20-дневен срок уведомява писмено лицето за това и определя срок за отстраняването им. До отстраняване на непълнотите срокът спира да тече.
Разрешението за осъществяване на лечебна дейност на лечебното заведение се издава от министъра на здравеопазването, по предложение на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“.
Промените във вписаните в разрешението за осъществяване на лечебна дейност обстоятелства се правят по същия ред, като се представят само документите, касаещи промяната.
Отказ за извършване на процедурата:
При непълнота на изискуемите документи и непредставяне на същите в определения срок, както и при наличие на несъответствия със здравните изисквания и утвърдените медицински стандарти.
В тези случаи се издава предписания за привеждане на лечебното заведение в съответствие с изискванията на Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговаря устройството, дейността и вътрешния ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и утвърдените медицински стандарти и определят срок, не по-дълъг от 3 месеца за изпълнението им.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на административния акт не спира изпълнението му.
Начини на заявяване на услугата:
1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис, в Центъра за административно обслужване на РЗИ.
Поради естеството на услугата и необходимостта от изпращане на комплект документи, отговарящи на изискванията на Министерство на здравеопазването, устно заявяване на услугата не се предвижда.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен точен адрес като заявителя декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като:
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка;
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
3. по електронен път - чрез електронната поща на РЗИ-Разград
rzi_razgrad@rzi-razgrad.egov.bg
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-razgrad.egov.bg/wps/portal/rzi.razgrad/administrative-services/procedures в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
Резултат от процедуратаИздаването на Удостоверение дава право на лечебните заведения по чл. 46 от ЗЛЗ да получат разрешение за осъществяване на лечебна дейност от министъра на здравеопазването.
Регистрираните лица са длъжни в 7-дневен срок от настъпване на промяна в обстоятелство, вписано в регистъра, да уведомят Министерство на здравеопазването, чрез РЗИ - Разград, като приложат съответния документ, удостоверяващ промяната.
Начини на получаване на резултата от услугата:
Административният акт се изпраща в Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ по системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7
Закон за лечебните заведения
Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 134 лв.За услугата се заплаща такса
Съгласно чл. 11 от Тарифата за таксите, които се събират по ЗЛЗ и ЗТОТК, за издаване на разрешение за осъществяване на леч.дейност по чл. 46 от ЗЛЗ:
1. при първоначално вписване в регистъра
= по чл. 49, ал. 1 от ЗЛЗ се събира такса 2100 лв.
= по чл. 49, ал. 1 от ЗЛЗ, когато леч.заведение ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от ЗТОТК и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от ЗЗ, се събира такса 3000 лв.
2. при промяна на вписаните в регистъра на лечебните заведения обстоятелства
= по чл. 49, ал. 1, т. 2 (данни за леч. заведение - име, седалище, капитал, ЕИК и единен рег.номер, адрес) от ЗЛЗ обстоятелства се събира такса 1100 лв.
= по чл. 49, ал. 1, т. 3 (ниво на компетентност на съответните структури) и 5 (видове леч.дейности, за които е издадено разрешението) от ЗЛЗ се събира такса 1124 лв.
= по чл. 49, ал. 1, т. 3 и 5 от ЗЛЗ, когато леч. заведение ще извършва и дейности по чл. 13, ал. 2 от ЗТОТК и/или дейности по чл. 131, ал. 1 от ЗЗ, се събира такса 2120 лв.
Начини на плащане
Таксите се заплащат по банков път по сметка на МЗ: IBAN BG83 BNBG 9661 3000 1293 01, BIC BNBGBGSD - БНБ
Съгласно Тарифата за таксите, които се събират от ОДЗК и НЦПОЗ по ЗЗ:
За извършване на проверка по спазване на здр.изисквания при издаване на разрешение за осъществяване на леч.дейност или при промяна на видовете леч.дейности, за които е издадено разрешението, таксата е в размер на 134 лв. (на осн. чл. 18, т. 2 от Тарифата за таксите, които се събират от ОДЗК и НЦПОЗ по ЗЗ).
Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
- в брой на касата на РЗИ – Разград
- по банков път
- чрез терминално устройство ПОС в ЦАО на РЗИ - Разград
Банкова сметка на РЗИ-Разград
Банка: ДСК-ЕАД IBAN: BG25 STSA 9300 3148 5821 01 BIC: STSABGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта