Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. Документ за собственост.
Процедура по предоставяне на административната услугаВ кметството може да се удостоверява подписа и съдържанието на пълномощно по чл.37 от Закона за задълженията и договорита /ЗЗД/. Предложение второ на чл.37 от ЗЗД указва, кога е необходимо да се удостоверява едновременно подписа и съдържанието на пълномощно, " ако договорът трябва да бъде сключен в натариална форма, упълномощаването може да бъде направено и писменно с нотариално удостоверяване на подписа и съдържанието, извършено едновременно". Когато се удостоверява подписа върху пълномощно на лице, което ще отчуждава или придобива недвижим имот, като сделката се извършва с нотариален акт, задължително се удостоверява подписа на лицето и се удостоверява съдържанието на документа, като това се извършва едновременно.Лицето, чийто подпис иска да бъде удостоверен се явява лично пред кмета. Производството по нотариалното удостоверяване на подписа започва с устна молба от лицето. Кметът проверява самоличността на явилото се пред него лице с документ за самоличност /чл.578 ал.5 ГПК/. Кметът проверява съдържанието на документа , лицето което ще дава пълномощно за разпореждане с недвижим имот, трябва да представи документ за собственост. Кметът сверява дали вписаният имот в пълномощното е същият както в документа за собственост. Кметът проверява дали удостоверяването не се извършва при грешка, измама, заплашване или крайна нужда /чл.27 от ЗЗД/ и че лицето на което ще удостоверява подписа, не попада в кръга от лицата, на които кметът няма право да извършва нотариални удостоверения /чл.575 от ГПК/.
Извеждане в общия регистър и оформяне на документа
На пълномощното се поставят два щемпела, щемпел за удостоверяване на подпис и щемпела за удостоверяване на съдържанието. Пълномощното се извежда в общия регистър. Първо се извежда удостоверяването на подписа. В графа /действие/ се описва подробно съдържанието на пълномощното. Регистрационния номер от общия регистър се записва на щемпела за удостоверяване на подписа.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 10 лв.за първа страница – 10 лв.
за всяка следваща страница се таксуват като преписи – 2 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път