Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и човешки ресурси"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, Габрово, ул. Брянска № 30, ет.3, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: 066804274
Адрес на електронна поща: odzg_gabrovo@mzh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, РАБОТНО ВРЕМЕ на звеното за административно обслужване в Дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и човешки ресурси" е от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване.
Необходими условия за ползване на услугатаОписание
Характеристика - първоначална регистрация.
В употреба се допуска самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW, несамоходни и стационарни машини, съоръжения, инсталации и апарати, използвани в земеделието и горите и машини за земни работи, след вписване в регистъра в 30-дневен срок от нейното придобиване от страна на собствениците по седалище на юридическите лица или постоянен адрес на едноличните търговци и физически лица.
Процедура - първоначална регистрация.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава за комплектоване, идентификация и годишен технически преглед на място в съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация, талон за технически преглед и табела с регистрационен номер се издават в 1-месечен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Характеристика - промяна в регистрацията.
Промяна в регистрацията на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на следните обстоятелства: промяна на постоянния адрес или на адрес по съдебна, съответно търговска регистрация на собственика; промяна на собствеността или името на собственика; промяна на данните за техниката, посочени в свидетелството за регистрация; изгубване или унищожаване на регистрационната табела за регистрация.
Процедура - промяна в регистрацията.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация и табела с регистрационен номер само по искане на заявителя, когато регистрацията е в същата област се издават в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Характеристика - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Прекратяване на регистрация на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: по искане на собственика; при писмено уведомяване за изплатена тотална щета от лицензиран застраховател – за техника, неподлежаща на възстановяване или разкомплектувана за продажба на части от застрахователя; при писмено уведомяване за регистрация на техниката в друга държава-членка на ЕС. Отчисляване на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на едно от следните обстоятелства: бракуване; унищожаване вследствие на произшествие, природно бедствие или пожар; напускане на страната; регистрация на техниката в друга област; промяна в регистрацията.
Процедура - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Прекратяване на регистрацията и отчисляване на техниката се извършва в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Документи - първоначална регистрация.
1.Заявление по образец;
2.Документ за собственост с данни за марката, модела и фабричните номера на рамата;
3.Квитанция за платена застраховка „Гражданска отговорност“ за самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW и ремаркета, когато техниката се пуска в действие;
4.Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация, преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
5.Валиден сертификат за съответствие с ЕС одобрения тип или валиден сартификат за съответствие с национално одобрения тип;
6.Валидна декларация за съответствие на техниката, тогава когато се изисква;
7.Документ за оформен внос, когато собствеността е придобита извън територията на ЕС или ЕИП.
8.Документ за платена такса.
Документи - промяна в регистрацията.
1.Заявление по образец;
2.Документ за собственост с данните за марка, модел и фабричните номера на рамата, при смяна на собствеността или смяна на рама или двигател;
3.Свидетелството за регистрация на техниката;
4.Табела с регистрационен номер;
5.Доказателства, че техниката е преминала на изпитване и оценка за съответствие с приложимите изисквания за безопасност, при възстановяване на прекратена регистрация на техниката.
6.Документ за платена такса.
Документи - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
1.Заявление по образец;
2.Свидетелството за регистрация на техниката;
3Табела с регистрационен номер;
4.Доказателства, че техниката: е приета за разкомплектуване; се съхранява в имот – частна собственост; се изнася от страната; е открадната.
Наредба № 2 от 3.02.2016 г. за условията и реда за регистрация на техниката по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
Тарифа за таксите, събирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника (Загл. изм. - ДВ, бр. 64 от 2002 г., бр. 11 от 2006 г., бр. 48 от 2009 г., бр. 22 от 2016 г., в сила от 22.03.2016 г.)
Закон за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
За услугата се заплаща таксаУслугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път