Предмет:
Проверка за съответствие на строежа с нормативните актове и здравните изисквания и готовността му за експлоатация.
Заявител:
Физически или юридически лица, възложители на строежи.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Разрешение за строеж на обекта – оригинал или копие, заверено за вярност;
3. Протоколи за фактори на работната среда (микроклимат, осветеност, шум и др.) и протокол за изследване на вода, от акредитирани лаборатории в зависимост от вида на обекта, на основание чл. 21 от Наредба № 36 на МЗ за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол;
4. Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата:
В Център за административно обслужване на РЗИ-Добрич физическите или юридическите лица подават Заявление по образец, което се завежда в Автоматизирана информационна система за документооборот от служител на ЦАО. След резолюции на Директора на РЗИ - Добрич, на директора на дирекция ОЗ и началник отдел ДЗК, преписката се предава за изпълнение на служител в отдел ДЗК. Служителят от отдел ДЗК извършва преглед на одобрената проектна документация, предоставените протоколи за замерване от акредитирани лаборатории и проверка на място за съответствие със здравните норми и изисквания и подготвя здравно становище.При констатиране на съответствие се подготвя положително за готовността на строежа за въвеждането му в експлоатация. Издаденото становище се подписва от директора на РЗИ – Добрич, след което се предава на ЦАО за предаване на заявителя по заявения начин
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Център за административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - централизирана платформа за предоставяне на услуги от администрациите, поддържана от Министерство на електронното управление (МЕУ)-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1338
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
Ниво 1: Публикувана е информация в интернет за услугата, която е достъпна за гражданите и фирмите.
Ниво 2: едностранна комуникация-предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до образци на електронни формуляри на адрес: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Интернет адрес за служебно заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/e-services
Вид на услугата: първична
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Изходящият документ може да бъде получен:
1. В Център за административно обслужване на РЗИ-Добрич, ет. 1, стая 111 лично или чрез упълномощено лице.
2. На посочен точен адрес, в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор. Документът се изпраща:
· Като вътрешна пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенска услуга се заплаща от заявителя (получателя) при доставяне на пратката;
· С международна препоръчана пощенска пратка след предплащане на цената за пощенски услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенски услуги се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при предаване на пратката.
3. На електронен адрес съгласно Закона за електронното управление.
4. На профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление.