Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Главна дирекция "Аграрно развитие"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, ул. Д-р Пискюлиев 1, ет.4, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)621240
Факс: (052)647351
Адрес на електронна поща: odzg_var@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Център за административно обслужване без прекъсване от 09.00 до 17.30ч.
Първоначална регистрация – услугата е първичнаПървоначалната регистрация на техниката се извършва в Областна дирекция "Земеделие" по постоянен адрес – за физическите лица, или по адреса на съдебната, съответно търговската регистрация – за юридическите лица и едноличните търговци, в 30-дневен срок от придобиване на собствеността.
Документи - първоначална регистрация1. Заявление по образец;
2. Документ за установяване на самоличността на заявителя;
3 Документ за собственост с данни за марката, модела и фабричните номера на рамата;
4. Квитанция за платена застраховка „Гражданска отговорност“ за самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW и ремаркета, когато техниката се пуска в действие;
5. Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация, преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
6. Валиден сертификат за съответствие с ЕС одобрения тип или валиден сартификат за съответствие с национално одобрения тип;
7. Валидна декларация за съответствие на техниката, тогава когато се изисква;
8. Документ за оформен внос, когато собствеността е придобита извън територията на ЕС или Европейското икономическо пространство /ЕИП/;
9. Документ за платена такса.
Процедура - първоначална регистрация.При регистрация на техниката длъжностното лице от Областна дирекция „Земеделие“ извършва проверка на представените документи и данните на собственика, проверка за комплектуване на техниката, идентификация на техниката и технически преглед. Длъжностното лице, извършващо регистрацията, заверява с индивидуалния си печат и подпис заявлението.
При констатирани непълноти или несъответствия в документите и данните на собственика, длъжностното лице уведомява писмено собственика на техниката, който следва ги отстрани в 30-дневен срок от получаване на уведомлението. Когато непълнотите или несъответствията не бъдат отстранени, директорът на Областна дирекция „Земеделие“ отказва регистрация и писмено уведомява заявителя.
Техниката се регистрира по идентификационен номер, категория, марка, модел, тип, вариант, версия и други данни, посочени в ЕС сертификат за съответствие с одобрения тип или в декларацията за съответствие.
При регистрацията Областна дирекция „Земеделие“ издава: свидетелство за регистрация, талон за технически преглед /за несамоходните и стационарните машини, съоръженията, инсталациите и апаратите, използвани в земеделието и горите, и машините за земни работи/ и табела с регистрационен номер /за трактори, самоходни машини, използвани в земеделието, горите и за земни работи, с мощност на двигателя над 10 kW и тракторни ремаркета/.
Промяна в регистрацията – услугата е първичнаПромяна в регистрацията на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на следните обстоятелства: промяна на постоянния адрес или на адрес по съдебна, съответно търговска регистрация на собственика; промяна на собствеността или името на собственика; промяна на данните за техниката, посочени в свидетелството за регистрация; изгубване или унищожаване на регистрационната табела за регистрация.
Документи - промяна в регистрацията.1.Заявление по образец;
2.Документ за установяване на самоличността на заявителя;
3.Квитанция за платена застраховка "Гражданска отговорност" за трактори, самоходни машини, използвани в земеделието и горите, и машини за земни работи с мощност на двигателя над 10 kW и за тракторни ремаркета, когато се пускат в употреба;
4.Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация – преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
5. Документ за собственост с данните за марка, модел и фабричните номера на рамата, при смяна на собствеността или смяна на рама или двигател;
6.Свидетелството за регистрация на техниката;
7.Табела с регистрационен номер;
8. Доказателства, че техниката е преминала изпитване и оценка за съответствие с приложимите изисквания за безопасност – изисква се при възстановяване на регистрация на техника с прекратена регистрация .
9. Документ за платена такса.
Процедура - промяна в регистрацията.Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените документи, както и проверка на място за съответствие с изискванията. При всяка промяна в регистрацията се сменя свидетелството за регистрация, а табелата с регистрационен номер – по искане на собственика, когато техниката се регистрира в същата област.
Прекратяване на регистрацията и отчисляване – услугата е първичнаПрекратяване на регистрация на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: по искане на собственика; при писмено уведомяване за изплатена тотална щета от лицензиран застраховател – за техника, неподлежаща на възстановяване или разкомплектована за продажба на части от застрахователя; при писмено уведомяване за регистрация на техниката в друга държава-членка на ЕС.
Отчисляване на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: бракуване; унищожаване вследствие на произшествие, природно бедствие или пожар; напускане на страната; регистрация на техниката в друга област; промяна в регистрацията, като собственикът заявява наличието на съответното обстоятелство в 15-дневен срок от настъпването му.
Документи - прекратяване на регистрацията и отчисляване.1. Заявление по образец;
2. Свидетелството за регистрация на техниката;
3. Табела с регистрационен номер;
4. Доказателства, че техниката: е приета за разкомплектоване, се съхранява в имот – частна собственост, се изнася от страната, е открадната.
Процедура - прекратяване на регистрацията и отчисляване.Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените документи. При липса на несъответствия с нормативните изисквания, регистрацията се прекратява / техниката се отчислява.
Начини за заявяване на услугата:1. В център за административно обслужване
2. По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Предоставяне на услугата по електронен път:
Предоставена е възможност за заявяване на услугата чрез системата за сигурно електронно връчване с КЕП на адрес: тук, където е публикувана необходимата информация за конкретната услуга, заявление по образец и указания за електронното заявяване.
Начини на получаване на резултата от услугата: На място в звеното за административно обслужване
Наредба № 2 от 3.02.2016 г. за условията и реда за регистрация на техниката по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника
Тарифа за таксите, събирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника (Загл. изм. - ДВ, бр. 64 от 2002 г., бр. 11 от 2006 г., бр. 48 от 2009 г., бр. 22 от 2016 г., в сила от 22.03.2016 г.)
За услугата се заплаща таксаЗа извършване на регистрация дължимите такси са фиксирани, обикновени, както следва:
1. Идентификация – в размер на 4 лв./2.05€
2. Свидетелство за регистрация, талон за технически преглед и табела с регистрационен номер – в размер на 7 лв./3.58€
ГТП:
Група А
1. Верижни трактори – в размер на 10 лв./5.11€
2. Колесни трактори – в размер на 15 лв./7.67€
3. Самоходни шасита – в размер на 12 лв./6.14€
4. Др. самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW – в размер на 15 лв./7.67€
5. Тракторни ремаркета с общо и специално предназначение – в размер на 8 лв./4.09€
6. Машини за земни работи – в размер на 18 лв./9.20€
Група Б
1. Зърнокомбайни – в размер на 25 лв./12.78€
2. Самоходни силажокомбайни и косачки – в размер на 18 лв./9.20€
3. Други самоходни машини за прибиране на реколтата – в размер на 25 лв./12.78€
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път