Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 1660 Издаване на удостоверение за съответствие с основните изисквания, на които трябва да отговарят лечебните заведения за болнична помощ, центровете за психично здраве, центровете за кожно-венерически заболявания, комплексните онкологични центрове, домовете за медико-социални грижи, диализните центрове и тъканните банки.

      Регионалните здравни инспекции извършват проверки и издават удостоверение за съответствие относно спазване на изискванията на Закона за лечебните заведения, Наредбата за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи и на утвърдените медицински стандарти. В случай на установени несъответствия, регионалните здравни инспекции дават предписания и определят срок за отстраняването им, който не може да бъде по-дълъг от три месеца.
      Посочената услуга е част от процедурата за получаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност в горепосочените заведения, центрове и домове, която се предоставя от Министерство на здравеопазването.
  • На основание на:
    • Закон за лечебните заведения - чл. 47, ал. 4
    • Наредба № 49 от 18.10.2010 г. за основните изисквания, на които трябва да отговарят устройството, дейността и вътрешният ред на лечебните заведения за болнична помощ и домовете за медико-социални грижи - чл. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Да
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Директор
  • Срок за предоставяне:
    • 27 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Предоставя се на МЗ за издаване на Разрешение за дейност, в сроковете по ЗЛЗ.
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Министър на здравеопазването
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Редът е определен в АПК, в 14 дневен срок от съобщаването на индивидуалния административен акт

       

  • Ограничения и условности:
    •  

      Уведомяване за промени в издаденото разрешение за осъществяване на лечебна дейност

      Изпълнителните директори/Директорите/Управителите на лечебните заведения са длъжни в 7-дневен срок от настъпване на промяна във вписаните в разрешението обстоятелства да уведомят Министерство на здравеопазването чрез РЗИ. Чл. 50, ал. 2 от ЗЛЗ урежда промените на вписаните в разрешението обстоятелства да се извършват по реда на чл. 46, ал. 2 и 3 и чл. 47 от ЗЛЗ. Към заявлението се прилагат само документи относно промяната и такива, чийто срок на валидност е изтекъл, придружени с декларация за липсата на промяна във всички останали документи и обстоятелства. Промяната се заявява със заявление по образец (Заявление за уведомяване за промени в издаденото разрешение за осъществяване на лечебна дейност) и се извършва по аналогичен на описания в горната процедура начин

      Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

      - чрез ПОС терминално устройство - на гишето в ЦАО на инспекцията (задължително се представя лична карта на картодържателя);

       - по банков път (задължително се посочва основание за плащането /АУ-№ услугата/).

       

      НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА

      1. В  Центъра за  административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване  от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.

      2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

      3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

      4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.

       

      При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено и се определя срок за отстраняването им.

      НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

      Преписката по заявлението за получаване на разрешение за осъществяване на лечебна дейност, ведно с удостоверението се изпращат в МЗ:

      1.                  По автоматизирана информационна система  за документооборот;

      2.                  Като вътрешна пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Добрич, общ. Добрич, гр. Добрич, гр. Добрич ул. Св.св. Кирил и Методий" № 57, п.к. 9300
Код за междуселищно избиране: 058
Телефон за връзка: 655511
Факс: (058)600 692
Адрес на електронна поща: rzi-dobrich@mh.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:00, от 12.00 до 12.30 - почивка. Звеното за административно обслужване е с непрекъсваем режим на работа от 08:30 до 17:00 часа.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане