ДИРЕКЦИЯ „МЕСТНИ ДАНЪЦИ"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2091 Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за местните данъци и такси – чл.41, във връзка с чл.29, ал.1
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: служители от отдел „Обслужване на данъкоплатци и отчитане на приходи“ /ОДОП/, определени със заповед на кмета на Община Варна като органи по приходите
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. „Сливница“ №191
- електронен адрес: danaci@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 905
- работно време: от 09:00 ч. до 17:30 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документът се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Искането се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице, с нотариално заверено или адвокатско пълномощно до Община Варна, Дирекция „Местни данъци“. Необходими документи към искането са:
1. Копие на нотариално заверено или адвокатско пълномощно (когато искането не се подава лично от заинтересованото лице).
Органът по приходите, приемащ образеца, извършва необходимите проверки по удостоверяване самоличността на заявителя, наличие на подпис и попълнени реквизити. Искането се регистрира в „Матеус“, информационната система на Дирекция „Местни данъци“ Община Варна, модул „Услуги – Регистрация искания“, „Вид документ“, „Заявена услуга“ и се генерира входящ номер с вида на административната услуга и дължимата такса, съгласно НОАМТЦУТОВ, която лицето заплаща на касите на Дирекция „Местни данъци“. Регистрираните искания за работния ден се изпълняват от органи по приходите.
Удостоверението за дължим и платен данък върху наследство се генерира от програмния продукт. Издава се в два екземпляра, един за връчване на лицето и един, който остава към преписката. Същите се подписват, подпечатва се екземпляра за връчване на лицето и се окомплектоват към искането. Срокът за изпълнение, съгласно НОАМТЦУТОВ е до 24 часа. Издаденото удостоверение се връчва на заявителя или на упълномощено от него лице от служител от ЦАО срещу подпис на екземпляра към преписката. Преписката по предоставяне на административната услуга се предава за съхранение в архив.
Услугата се предоставя и в административен център на Дирекция „Местни данъци“ с адрес:
- бул. “Осми Приморски Полк“ №43, Информационен център, гише №35
Всички изпълнени услуги могат да се получават в указаните срокове от ЦАО, в който са заявени, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор, както и по електронен път.
Забележка: Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението и връчващ готовия документ в ЦАО.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: искане по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване на дирекция „Местни данъци“
- През портал за предоставяне на електронни услуги чрез системата за сигурно електронно връчване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване /при наличие на обосновани причини/
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащания и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - danaci@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: няма законово регламентиран срок.
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ, Приложение №1:
– в срок до 24 часа – 6.00лв. / Граждани с ТЕЛК решение от 50 до 100 на сто намалена работоспособност - 4.20лв./
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта; по банков път; по електронен път.
Забележка: От заплащане на горепосочените услуги се освобождават: Община Варна, Областна администрация – гр.Варна, органи на съдебната власт, Национална агенция за приходите и други държавни и общински органи, ползващи услугите за служебни цели.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: секретар на Община Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: по реда на Глава десета от АПК
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: danaci@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване на дирекция „Местни данъци“
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път