Предмет:
Удостоверяване на имунизационния статус на граждани (извършените задължителни, препоръчителни и целеви имунизации независимо от здравно-осигурителния статус на лицата) въз основа на данните от имунизационния паспорт.
Заявител:
Всяко физическо лице
Необходими документи:
1. Заявление до Директора на РЗИ по образец
2. Документ за идентификация / Лична карта, международен паспорт, др./
3. Документ, удостоверяващ имунизационното състояние (имунизационен паспорт, лична амбулаторна карта, здравно осигурителна книжка). Документът трябва да е с подпис и печат от лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или лицето извършило препис от тези документи.
4. Документ за платена държавна такса, съгласно Приложение № 4 към чл. 29г, от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол по Закона за здравето, приета с ПМС № 242/08.10.2007г.
Права и задължения на регистрираните лица:
Издаването на свидетелство за имунизационно състояние дава право на лицето за пребиваване в страни, за които се изискват определени задължителни имунизации.
При липса на данни за имунизационното състояние на лицето се прави отказ за издаване на сертификат за имунизационно състояние.
СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА
Безсрочен
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Център за административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
Вътрешен ход на процедурата:
В Центъра за административно обслужване на РЗИ – Добрич лицето подава заявление по образец, придружено с документите, удостоверяващ имунизационното му състояние (имунизационен паспорт, амбулаторна карта или здравно осигурителна книжка с вписани имунизации и реимунизации до деня на издаване на свидетелството) и документ за платена такса. Заявлението се завежда в административната информационна система за документооборот от служителя на ЦАО и се насочва за резолюция към Директора на инспекцията. След резолюция на заявлението от директора на РЗИ, преписката се насочва към Директор на Дирекция “Надзор на заразните болести” и за изпълнение – към отдел „Противоепидемичен контрол” - началник отдел, и имунизационен кабинет.
Служителят, работещ в имунизационния кабинет, проверява предоставените от физическото лице документи и нанася предоставените данни от документите за проведени имунизации в свидетелство за имунизационно състояние по образец. Свидетелството се изготвя в два екземпляра, завежда се в автоматизирана информационна система за документооборот и след подпис от директора на РЗИ - Добрич се предава в ЦАО, откъдето се предоставя на заявителя.
Отказ за издаване на свидетелство за имунизационно състояние:
При липса на данни за имунизационното състояние на лицето, се прави отказ за издаване на свидетелство за имунизационно състояние.
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Изходящият документ може да бъде получен:
1. В Център за административно обслужване на РЗИ-Добрич, ет. 1, стая 111 лично или чрез упълномощено лице.
2. На посочен точен адрес, в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор. Документът се изпраща:
· Като вътрешна пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенска услуга се заплаща от заявителя (получателя) при доставяне на пратката;
· С международна препоръчана пощенска пратка след предплащане на цената за пощенски услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенски услуги се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при предаване на пратката.
3. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление.