Предмет:
Признаване правото на извършване на определен вид дейност на определен адрес. Регистрацията има конститутивно действие спрямо трети лица.
Заявител:
Лице, желаещо да практикува неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве.
Неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве са:
Използване на нелекарствени продукти от органичен произход
Използване на нелекарствени продукти от минерален произход
Използване на неконвенционални физикални методи
Хомеопатия
Акупунктура и акупресура
Ирисови, пулсови и аурикуларни методи на изследване
Диетика и лечебно гладуване
Необходими документи:
Лицата, които практикуват неконвенционални методи, се регистрират в РЗИ - Добрич, като подават заявление по образец, към което прилагат документи, удостоверяващи съответствието с изискванията по чл. 167 от Закона за здравето и чл.8а, ал. 1 от Наредба №7:
1. Диплома за съответното образование (нотариално заверено копие);
2. Свидетелство за съдимост за лица, които не са български граждани*;
3. Документ, удостоверяващ гражданството на лицето;
4. Документ за психично здраве;
5. Книга за посещенията по образец съгласно приложение № 3 към Наредба № 7 от 2005 г.;
*Обстоятелствата относно съдимостта на лицата – български граждани се установява служебно от РЗИ-Добрич.
В заявлението се посочват изчерпателно неконвенционалните методи и средства, които лицето ще практикува.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението се завежда в автоматизирана информационна система за документооборот от служител на Център за административно обслужване. След резолюции на Директора на РЗИ - Добрич и на директора на дирекция МД, преписката се предава за изпълнение на служител в дирекция МД.
Определеният служител извършва проверка относно комплектоваността на заявлението и допустимостта на искането за регистрация.
При непълнота на представените документи или несъответствие с изискванията за регистрация, директорът на РЗИ - Добрич в 15-дневен срок от подаването им уведомява писмено лицето за това и определя 10-дневен срок за отстраняването им.
След подаване на всички необходими документи, служителят от дирекция МД извършва вписване в Регистъра на лицата, които практикуват неконвенционални методи.
Отказ за извършване на процедурата:
Директорът на РЗИ-Добрич може да откаже регистрация, при неотстраняване на непълнотата на представените документи в указания 10-дневен срок или ако описаният в заявлението неконвенционален метод е в нарушение на нормативните изисквания.
Отказът за регистрация подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Резултат от процедурата:
Издаване на удостоверение за регистрация. Регистрираните лица могат да практикуват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве при спазване изискванията на Закона за здравето.
Срок за извършване на услугата:
Директорът на РЗИ - Добрич издава Удостоверение за регистриране на лицето, практикуващо неконвенционални методи в 15-дневен срок от подаване на документите или при отстраняване на непълнотата на представените документи.
Права и задължения на регистрираните лица:
Правата и задълженията са определени в Закона за здравето и Наредба № 7 от 01.03.2005 г. за изискванията към дейността на лицата, които упражняват неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве.
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Центъра за административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - централизирана платформа за предоставяне на услуги от администрациите, поддържана от Министерство на електронното управление (МЕУ)-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1793
При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено и се определя срок за отстраняването им.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
Ниво 1: Публикувана е информация в интернет за услугата, която е достъпна за гражданите и фирмите.
Ниво 2: едностранна комуникация-предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до образци на електронни формуляри на адрес: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Интернет адрес за служебно заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/e-services
Вид на услугата: първична
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Изходящият документ може да бъде получен:
1. В Център за административно обслужване на РЗИ-Добрич, ет. 1, стая 111 лично или чрез упълномощено лице.
2. На посочен точен адрес, в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор. Документът се изпраща:
- Като вътрешна пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенска услуга се заплаща от заявителя (получателя) при доставяне на пратката;
- С международна препоръчана пощенска пратка след предплащане на цената за пощенски услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенски услуги се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при предаване на пратката.
3. На електронен адрес съгласно Закона за електронното управление.
4. На профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление.