Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Деловодство и административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. "Будапеща" № 16, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)94 04 999
Факс: (02)9404606
Адрес на електронна поща: delovodstvo@fsc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на администрацията е от 09.00 ч. до 17.30 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Регулаторни режими на застрахователния надзор"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. "Будапеща" № 16, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)94 04 999
Факс: (02)9404606
Адрес на електронна поща: bg_fsc@fsc.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на администрацията е от 09.00 ч. до 17.30 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявление за регистрация на застрахователен брокерУслугата е първична. За вписване на юридическо лице в регистъра на застрахователните брокери, воден от Комисията за финансов надзор на основание чл. 30, ал. 1, т. 12 от ЗКФН, се подава заявление в свободен текст. В чл. 307, ал. 1 от Кодекса за застраховането ( Обн. ДВ. бр.102 от 29 Декември 2015г.) са посочени необходимите документи за вписване в регистъра, а именно:
- уставът, учредителният акт или дружественият договор – ако е юридическо лице;
- данни за лицата, които представляват и управляват, ако е юридическо лице- по чл. 303, ал. 1 – 3 от КЗ или документи, удостоверяващи спазването на изискванията на чл. 303,ал. 1 и 2 от КЗ – ако е физическо лице – едноличен търговец;
- данни за адресите на офисите или клоновете, където ще се извършва дейността по застрахователно посредничество;
- доказателства за притежаване на собствени средства по чл. 306, ал. 1, т. 1, когато заявителят е избрал този начин за гарантиране на изпълнението на задълженията си или удостоверение от съответната банка, извършваща дейност в Република България, за всяка отделна разкрита при нея клиентска сметка по чл. 306, ал. 1, т. 2 от КЗ, когато заяви телят е избрал този начин за гарантиране на изпълнението на задълженията си;
- договор за задължителна застраховка "Професионална застраховка" по чл. 305 от КЗ;
- декларации, удостоверяващи липсата на обстоятелства по чл. 310, ал. 1 и 2 от КЗ;
- документи, удостоверяващи заплашането на такса за разглеждане на документите.
Искането за вписване в регистъра на застрахователните брокери може да бъде подадено и чрез електронната форма на интертет страницата на Комисията за финансов надзор, раздел "Пазари", подраздел "Застрахователен пазар" или на адрес https://www.fsc.bg/bg/pazari/zastrahovatelen-pazar/iskane-za-vpisvane-na-zastrahovatelen-broker/. Електронната платформа предоставя възможност за прикачване на файлове, с цел представяне на горепосочените документи. За да бъде заявена услугата чрез електронната форма, лицето, което подава услугата следва да разполага с електронен подпис.
Получаване на резултата от услугата Документите се получават по електронен път, по пощата или на място в сградата на Комисията за финансов надзор.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 7500 лв.Съгласно раздел I, т. VI, ред 16 от Приложение към чл. 27, ал. 1 от ЗКФН, за вписване в регистъра на застрахователните брокери по чл. 30, ал. 1, т. 12 от ЗКФН, се заплаща такса в размер на 7 500 лв. На основание раздел IV, т. III във връзка с т. I от Приложението, при подаване на заявлението за разглеждане се дължи таксата за разглеждане на документи която е в размер 80 на сто от общия размер на таксата (6000 лв.). След издаването на акта заявителят следва да заплати остатъка от дължимата за съответното производство такса (1500 лв.) в срок 7 дни от датата на уведомяването за издаване на акта.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път