Заявяване на услугата:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/oblastni%20administratsii/unificirani%20uslugi/1980?cP=2
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
Документи, удостоверяващи качеството възложител по чл. 161 ЗУТ на заявителя - собственик на имота, лице, на което е учредено право на строеж в чужд имот, и лице, което има право да строи в чужд имот по силата на закон;
Три копия от екзекутивна документация, съдържаща пълен комплект чертежи за действително извършените строителни и монтажни работи, заверена от възложителя, строителя, лицето, упражнило авторски надзор, от физическото лице, упражнило технически контрол за част "Конструктивна", и от лицето, извършило строителен надзор;
За недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителни зони екзекутивната документация се съгласува от Министерството на културата при условията и по реда на ЗКН;
Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
Документ за платена такса;
Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава от възложителя
Други.
Изпълнение на услугата:
Административната услуга се предоставя в срок до 1 месец. Срокът започва да тече след представяне на всички изискани документи.
Предаването на екзекутивната документация се удостоверява с подпис и печат на Областен управител, положен върху всички графични и текстови материали. Отказ се дава с мотивирана заповед, която подлежи на обжалване по реда на чл. 215 от ЗУТ.
Процедурата по предоставяне на административната услуга включва:
1. Приемане на документите;
2. Регистриране на заявление в деловодната система;
3. Въвеждане на данните от заявлението, сканиране и прикачване на приложени документи;
4. Резолиране на заявлението и насочване към изпълнител;
5. Проверка за редовност и пълнота на заявлението за предоставяне на административната услуга. Срокът започва да тече след представяне на всички изискани документи.;
6. Изготвяне и изпращане на съобщение за нередовност и непълнота на заявлението за предоставяне на административна услуга (ако такива са установени) до заявителя;
7. Извличане на информация и генериране на документ;
8. Преглед, подписване и подпечатване на изготвения документ;
9. Класиране на подписания документ в преписката;
10. Уведомяване на заявителя за издадения документ;
11. Приключване на преписката в деловодната система;
12. Предаване на документа на заявителя.
Резултат от услугата:
Административната услуга се издава от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).