Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, бул.Витоша №6, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)930 1801
Факс: 02/988 3484
Адрес на електронна поща: sofoblast@government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване в рамките на указаното работно време.
Приложения към заявлениетоЗаявяването на административната услуга може да бъде направено:
- лично или чрез упълномощен представител в Звеното за административно обслужване
- чрез пощенски оператор;
- устно в Звеното за административно обслужване при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга.
Заявяването на административната услуга може да бъде направено и по електронен път:
- Със заявление по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги.
Документи, удостоверяващи качеството възложител по чл. 161 от ЗУТ на заявителя - собственик на имота, лице, на което е учредено право на строеж и лице, което има право да строи в чужд имот по силата на закон.
Заверена екзекутивна документация в случаите на несъществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти;
Протокол образец № 2 (2а) за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво с резултатите от извършените проверки на достигнатите контролни нива;
Акт образец № 14 за приемане на конструкцията;
Констативен акт образец № 15, който удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ и условията на сключения договор;
Документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти с техническите спецификации, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите (ЗТИП);
Заверена заповедна книга;
Окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ от лицето, упражнявало строителен надзор;
Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура;
Удостоверение по чл. 175, ал. 5 от ЗУТ и чл. 52, ал. 5 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
Регистриран технически и енергиен паспорт;
Съгласувателно становище от Министерството на културата при условията и реда на Закона за културното наследство за обекти недвижими културни ценности и строежи в техните граници и охранителни зони;
Други необходими документи и разрешителни според спецификата на обекта;
Попълнен формуляр (Приложение № 2 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за таксите, които се събират от МРРБ и областните управители) с посочен размер на таксата;
Документ за платена такса;
Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава от възложителя.…………………………………
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща таксаСтойността на таксата се определя в зависимост от вида на обекта по реда на чл. 31в и чл. 31г от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Дължимата такса се заплаща в касата на Областна администрация на Софийска област или по банков път на сметка:
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG25UNCR75273152913401
Уникредит Булбанк
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път