Заявяване на административната услуга:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1968
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи и процедури:
В заявлението се посочва начина на извършване на оценка за съответствие със съществените изисквания към строежите:
- с приемане от областния експертен съвет по устройство на територията – чл. 142, ал. 6, т. 1 ЗУТ или
- като комплексен доклад - чл. 142, ал. 6, т. 2 ЗУТ.
1. Документи, удостоверяващи качеството възложител по чл. 161 ЗУТ на Заявителя - собственик на имота, лице, на което е учредено право на строеж в чужд имот, и лице, което има право да строи в чужд имот по силата на закон;
2. Актуална скица на имота/имотите или заверен актуален регистър на засегнатите имоти;
3. Копие от действащ подробен устройствен план, предвиждащ строежа, заверено от общинската администрация, издала акта за одобряването му, и самият акт за одобряване на плана;
4. Виза за проектиране, когато издаването й е задължително (чл. 140, ал. 3 ЗУТ);
5. Разрешението за строеж или други документи от издадените строителни книжа;
6. Три копия от инвестиционен проект-заснемане, изработен в съответствие с Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Когато има изготвен комплексен доклад, всички документи на проекта - графични и текстови, се подписват и подпечатват от съответните квалифицирани специалисти, извършили оценката за съответствие и от управителя на фирмата-консултант;
7. Комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма-консултант, несвързана с проектанта, за обекти от първа и втора категория, а за обекти от по-ниска категория – по желание на възложителя. Докладът се подписва от управителя на фирмата и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката;
8. Оценка за съответствието на част "Конструктивна”;
9. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
10. Издадените разрешителни по чл. 44 и/или чл. 46 от Закона за водите и по други специални закони;
11. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
12. Документ за платена такса;
13. Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава от възложителя.
Резултат от услугата
Административната услуга се предоставя от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).