Заявяване на административната услуга:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/2389
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1. Документи, удостоверяващи, че Заявителят е заинтересувано лице съгласно чл. 124а, ал. 5 ЗУТ – собственик на поземлен имот, концесионер, лице,
което има право да строи в чужд имот по силата на закон, или друго лице, определено в закон;
2. Три копия от задание за проектиране на устройствен план, съгласно чл. 125 ЗУТ, съставено от възложителя. Заданието се придружава от
необходимата информация за съществуващото положение и за действащите за съответната територия концепции и схеми за пространствено развитие и
устройствени планове. При необходимост включва и опорен план с основни кадастрални и специализирани данни за територията;
3. Становище или решение на компетентния орган (Министерство на околната среда и водите или РИОСВ – София) за определяне на приложимите
процедури по реда на глава шеста от ЗООС и чл. 31 от ЗБР;
4. Съгласувателно становище по заданието от засегнатите общини;
5. Предварително съгласие от заинтересуваните ведомства и общини;
6. За защитени територии за опазване на културното наследство заданието да е съгласувано с Министерството на културата при условията и по реда
на Закона за културното наследство;
7. Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава от възложителя;
8. Други.
Изпълнение на услугата:
Административната услуга се предоставя в срок от 30 дни.
Процедурата по предоставяне на административната услуга включва:
1. Подаване на заявление с необходимите документи;
2. Регистриране на заявлението в деловодната система;
3. Въвеждане на данните от заявлението, сканиране и прикачване на приложени документи;
4. Резолиране на заявлението и насочване към изпълнител;
5. Проверка за редовност и пълнота на заявлението за предоставяне на административната услуга. Представената документация се преглежда, в
случай на установени пропуски се уведомява заявителя, като срокът за изпълнение на услугата започва да тече след отстраняване на пропуските;
6. Извличане на информация и генериране на документ;
7. Преглед, подписване и подпечатване на изготвения документ;
8. Класиране на подписания документ в преписката;
9. Уведомяване на заявителя за издадения документ;
10. Предаване на документа на заявителя;
11. Приключване на преписката в деловодната система.
Заповедта се публикува на интернет страницата на областната администрация и се изпраща на засегнатите общини за разгласяване по реда на
чл. 124б, ал. 2 ЗУТ.
Резултат от услугата:
Административната услуга се издава от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).